به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۳۶۸۶۸۸

برف و باران در جاده‌های ۱۴ استان کشور

برف و باران در جاده‌های ۱۴ استان کشور
گروه جامعه: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۱۴ استان کشور خبر داد.به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهارکرد:‌ برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر تردد در تمامی جاده‌های کشور به آرامی و بدون هیچ گونه مشکل و گره‌ترافیکی خاصی در حال انجام است.

وی درباره وضعیت تردد در جاده‌های کشور نیز گفت: براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و سامانه‌های ترددشمار تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل ۲.۵ درصد کاهش داشته است. ساعات اوج تردد نیز بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات سه تا چهار بامداد انجام شده است. در این مدت بیشترین تردد به ترتیب در آزادراه کرج - تهران، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه تهران - کرج، آزادراه قزوین - کرج و آزادراه ساوه - تهران انجام شده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت:‌ گزارش‌های دریافتی حاکی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان مازندران است. همچنین در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، البرز، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان نیز بارش باران گزارش شده است.

وی با اشاره به بارندگی‌ در جاده‌ها به رانندگان توصیه کرد که در حین رانندگی در شرایط بارندگی حتما توجه بیشتری به مسیر مقابل خود داشته باشند، سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند و در قبل از شروع سفر از سلامت سیستم گرمایش خودرو و برف‌پاک‌کن‌ها اطمینان حاصل کنند.شیرانی درباره محورهای دارای انسداد نیز گفت:‌ محور ریگان - ایرانشهر و نیز محورهای لاسم - ارجمند و زرآباد - چاهان مسدود هستند و در زمان انسداد این محورها تردد از مسیرهای جایگزین انجام می‌شود.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.
برچسب ها: بارندگی جاده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها