به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۳۶۸۷۱۴

ماکرون: جنگ به اروپا بازگشته است

ماکرون: جنگ به اروپا بازگشته است
گروه بین الملل: به گفته رئیس جمهور فرانسه جنگ در حال بازگشت به خاک اروپا است و بنابراین پاریس باید اهداف نظامی خود را رسماً اعلام کند
امانوئل ماکرون،  با هشدار نسبت به خطر تشدید تنش و سایر اثرات جهانی جنگ روسیه در اوکراین گفت که استراتژی نظامی باید این کشور را به عنوان یک قدرت مستقل و معتبر مجهز به سلاح هسته‌ای تا پایان دهه تقویت کند.ماکرون از روی عرشه ناو هلیکوپتربر Dixmude، در پایگاه نظامی مدیترانه تولون که محل استقرار بیش از ۲۴۰۰۰ سرباز است، با اعلام «بازنگری استراتژی ملی» فرانسه گفت: اروپا دیگر در برابر حملات موشکی و پهپادی در امان نیست و ما باید این واقعیت را بپذیریم. تجاوز روسیه به اوکراین ممکن است رقابت‌های ژئوپلیتیکی گسترده‌تر را موجب شود و آینده‌ای را داشته باشیم که ما هیچ دلیلی برای پذیرش آن نداریم.
ماکرون گفت که فرانسه می خواهد یک «قدرت مستقل، قابل احترام و سریع در قلب اروپای استراتژیک مستقل» با پیوندهای قوی با اتحاد آتلانتیک باشد.با بازگشت جنگ به قاره اروپا، فرانسه می‌خواهد بر تقویت ظرفیت دفاعی اتحادیه اروپا تمرکز کند - امنیت بلوک ۲۷ کشور هنوز تا حد زیادی به ایالات متحده و ناتو وابسته است.ماکرون گفت: وقتی صلح به اوکراین بازگردد، ما باید تمام پیامدهای آن را از طریق «معماری امنیتی جدید» در این قاره ارزیابی کنیم.او تاکید کرد که بازدارندگی هسته‌ای «معتبر و مدرن» کلیدی است. فرانسه تنها کشور اتحادیه اروپا است که دارای سلاح هسته ای است.ماکرون از جدیدترین زیردریایی اتمی فرانسه، سوفرن و اعضای زبده کماندوی نیروی دریایی دیدار کرد.او گفت: نیروهای هسته‌ای به امنیت فرانسه و اروپا کمک می‌کنند.
ماکرون اخیراً در اظهارنظرهای عمومی نادری در مورد این موضوع، پیشنهاد کرد که حمله هسته‌ای احتمالی روسیه در منطقه هیچ واکنش هسته‌ای از سوی پاریس به همراه نخواهد داشت و دکترین فرانسه بر چیزی استوار است که آن را منافع اساسی ملت می‌نامند.او ماه گذشته در تلویزیون فرانسه گفت که در چنین شرایطی اصلاً در خطر نیستند.
ماکرون همچنین تاکید کرد که تلاش‌های امنیتی اروپا، اتحاد آتلانتیک را قوی‌تر خواهد کرد. فرانسه بیش از ۱۰۰۰ سرباز عمدتاً در رومانی و استونی به عنوان بخشی از نیروهای واکنش سریع ناتو پس از تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴فوریه دارد.سند راهبردی جدید فرانسه تصریح می‌کند که این کشور «ظرفیت رهبری عملیات نظامی، از جمله عملیات‌های با شدت بالا، به تنهایی یا در داخل یک ائتلاف» را حفظ خواهد کرد.ماکرون گفت که نیروهای فرانسوی حضور گسترده خود را در خارج از کشور در منطقه ای از جنوب صحرای آفریقا تا خاورمیانه از طریق شاخ آفریقا حفظ خواهند کرد. او گفت که فرانسه در روزهای آینده مذاکراتی را با شرکای آفریقایی و سازمان های منطقه‌ای خود برای ایجاد تغییراتی در "وضعیت، قالب و ماموریت‌های پایگاه‌های نظامی فعلی فرانسه در ساحل و غرب آفریقا" آغاز خواهد کرد.
او گفت که یک سازمان جدید بر اساس همکاری بین نیروهای مسلح فرانسه و محلی، ظرف شش ماه پس از گفتگو نهایی خواهد شد.
سخنرانی ماکرون نشان دهنده پایان رسمی ماموریت نیروهای موسوم به برخان پس از خروج فرانسه از مالی در اوایل سال جاری در پی تنش با رژیم نظامی حاکم است. عملیات فرانسه برای کمک به مبارزه با افراط گرایان در منطقه ساحل بر نیجر، چاد و بورکینافاسو متمرکز است، جایی که این کشور حدود ۳۰۰۰ سرباز دارد.
علاوه بر این، ماکرون گفت که راهبرد نظامی فرانسه شامل یک ماموریت جدید و خاص برای مبارزه با اخبار جعلی و اطلاعات نادرست منتشر شده توسط «رقبا»، به ویژه برای «انحراف غیرنظامیان» خواهد بود.ماکرون به طور ضمنی به نفوذ فزاینده روسیه در غرب آفریقا از جمله از طریق کمپین های رسانه‌های اجتماعی ضد فرانسوی اشاره کرد. او گفت که فرانسه باید بتواند فعالانه اقدامات خود را ترویج کند، و به همین دلیل است که بودجه قابل توجهی به آنچه که او "نفوذ" خواند اختصاص خواهد یافت که توسط دولت هماهنگ خواهد شد.
در میان سایر اهداف استراتژیک، فرانسه قصد دارد به ثبات منطقه هند و اقیانوس آرام و تضمین آزادی عمل در "فضاهای مشترک جهانی" از جمله بستر اعماق دریا، دریاهای آزاد، فضای بیرونی و فضای سایبری کمک کند. لایحه ای که قرار است در ابتدای سال آینده در مجلس بررسی شود، جزئیات بودجه را ارائه خواهد کرد.

 
برچسب ها: اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها