کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیش‌بینی باد شدید و گرد و خاک در تهران

20 آبان 1401 ساعت 13:59


گروه جامعه: براساس پیش‌بینی هواشناسی استان تهران، آسمان این استان از امروز تا صبح یکشنبه قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار صیحگاهی و کاهش کیفیت هوا و نیز وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بخش‌های جنوبی و غربی خواهد بود.به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی اعلام کرد که با بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی، آسمان استان تهران از امروز تا صبح یکشنبه قسمتی ابری تا نیمه‌ابری در مناطق پرتردد شهری همراه با غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. این وضعیت در بعضی ساعات و در پاره‌ای از نقاط همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات همراه با مه پیش‌بینی شده است.
 

 همچنین از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوب و غربی استان تهران گاهی وزش باد نسبتا شدید و خیزش موقتی گردوخاک مورد انتظار است.بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران در روز شنبه نیز قسمتی ابری و همراه غبار محلی پیش‌بینی شده است. این وضعیت در بعضی ساعت‌ها با افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود. حداقل دمای پیش‌بینی شده برای تهران در روز شنبه ۹ و حداکثر دما نیز ۱۹ درجه سانتیگراد است. در روز ‌یکشنبه نیز آسمان تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه وزش باد خواهد بود. حداقل دما در این روز هشت درجه بالای صفر و حداکثر دما نیز ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس آمار اعلام شده توسط اداره کل هواشناسی استان تهران، همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، بارندگی‌هایی در استان تهران ثبت شد که بر اساس این آمار، بیشترین بارندگی در ایستگاه‌های چیتگر و ژئوفیزیک_ تهران به میزان ۲.۸ میلی متر ثبت شده است. میزان بارش ثبت‌ شده در ایستگاه‌های شمیرانات_ اقدسیه ۲.۳ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۲ میلیمتر، لواسان ۱.۱ میلیمتر، فیروزکوه نه‌دهم میلیمتر،آبعلی هفت‌دهم میلیمتر، دماوند شش‌دهم میلیمتر، فرودگام امام خمینی(ره) چهار دهم میلیمتر و فیروزکوه آلودگی_ امین آباد سه‌دهم میلیمتر است.


کد مطلب: 368728

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/368728/پیش-بینی-باد-شدید-گرد-خاک-تهران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir