به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۶۸۷۳۱

تسهیل قوانین سختگیرانه کرونایی در چین

تسهیل قوانین سختگیرانه کرونایی در چین
گروه جامعه:چین امروز (جمعه) برخی از قوانین سختگیرانه کرونایی خود را کاهش داد؛ از جمله کاهش روزهای الزام به قرنطینه برای افرادِ در تماس نزدیک با مبتلایان و نیز مسافران ورودی و همچنین حذف جریمه از خطوط هوایی به خاطر وارد کردن تعداد زیاد مسافران کرونایی به کشور.به گزارش ایسنا، بر اساس مقررات جدید، مدت زمان قرنطینه متمرکز (قرنطینه در محل تحت کنترل مقامات بهداشتی) برای افرادی که در تماس نزدیک با بیمار بوده‌اند و نیز برای مسافران خارج از کشور از هفت روز به پنج روز کاهش می‌یابد. با این حال پس از پایان پنج روز قرنطینه متمرکز، الزام به سه روز دیگر قرنطینه خانگی همچنان به قوت خود باقی است.
 
به این ترتیب قانون "هفت روز قرنطینه متمرکز + سه روز قرنطینه خانگی" از این پس به "پنج روز قرنطینه متمرکز + سه روز قرنطینه خانگی" کاهش می‌یابد.مقامات چینی همچنین تلاش برای شناسایی تماس‌های "ثانویه" را متوقف خواهند کرد.در عین حال چین در حال تنظیم طبقه‌بندی "مناطق خطر کووید" به دو منطقه مشخص "پرخطر" و "کم‌خطر" و در نتیجه حذف منطقه خطر "متوسط" است و این تلاشی برای به حداقل رساندن تعداد افرادی است که تحت اقدامات کنترلی قرار می‌گیرند.

"کمیسیون ملی بهداشت چین" (NHC) در عین حال اعلام کرد طرحی را برای تسریع واکسیناسیون تهیه خواهد کرد که به گفته کارشناسان،‌ پیش از اینکه این کشور بتواند به طور کامل از سیاست کووید صفر خود (COVID) عقب‌گرد کند، انجام آن به طور گسترده ضروری است؛ سیاستی که هزینه های اقتصادی قابل توجهی را به این کشور در طول همه گیری کرونا تحمیل کرد. با این حال تسهیل قوانین کرونایی در چین در شرایطی صورت می‌گیرد که تعداد موارد ابتلا در برخی مناطق این کشور به بالاترین حد خود در ماه‌های اخیر رسیده و پکن و همچنین شهر مرکزی "ژنگژو" شاهد رکوردهای ثبت موارد جدید ابتلا هستند.
برچسب ها: ویروس کرونا چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها