کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جدیدترین فیلم اسپیلبرگ در راه سینما

20 آبان 1401 ساعت 17:57


گروه فرهنگی:استیون اسپیلبرگ گفت پخش‌کننده‌های استریم مانند اچ‌بی‌اومکس بهترین فیلمسازان را زیر اتوبوس انداختند.استیون اسپیلبرگ کارگردان نامدار دیروز  در مصاحبه‌ای با نیویوک تایمز که به صورت آنلاین منتشر شد، گفت سرویس‌های استریم مانند اچ‌بی‌او مکس با اکران فیلم‌های جدید پرمخاطب به صورت آنلاین و نه به صورت غیرتشریفاتی در سینما، فیلمسازان را زیر اتوبوس انداختند.
 

این فیلمساز برنده اسکار با این گفته به تصمیم کمپانی برادران وارنر اشاره دارد که همه فیلم‌هایش در سال ۲۰۲۱ را هم در شبکه اچ‌بی‌او مکس و هم‌زمان در سینما‌ها به نمایش درآورد.اسپیلبرگ گفت: چنین تصمیمی عادات سینما رفتن برای بزرگسالان را تغییر داد. پاندمی کرونا فرصتی را برای سرویس‌های نمایش آنلاین فراهم کرد تا بتوانند به میزان بی‌سابقه‌ای آمار مشترک‌های خود را افزایش دهند و با این کار بهترین دوستان فیلمساز من را با اتوبوس زیر گرفتند، چون امکان نمایش فیلم‌هایشان با تشریفات همیشگی از بین رفت. فکر می‌کنم مخاطبان مسن‌تر از اینکه مجبور نبودند به سالن سینما بروند و پایشان را روی پاپ‌کورن‌های چسبناک بگذارند، احساس آرامش کردند؛ اما معتقدم همان مخاطبان وقتی وارد سالن سینما می‌شدند جادوی قرار گرفتن در یک موقعیت اجتماعی با انبوهی غریبه را تاثیرگذار دیده بودند.
 
وی افزود تماشاگرانی که امروز به سالن‌های سینما می‌روند احساس می‌کنند اگر فیلم با کیفیت بوده باشد، کاری ارزشمند انجام داده‌اند. این دیگر بستگی به فیلم دارد که آنقدر خوب باشد که وقتی چراغ‌ها دوباره روشن می‌شوند تماشاگران را وادار کند به هم بگویند چه فیلم خوبی بود.اسپیلبرگ همچنین از فیلم «الویس» باز لورمن به عنوان یکی از فیلم‌هایی یاد کرد که وی را به آینده فیلم‌های بزرگسالان در گیشه امیدوار کرد.

این کارگردان گفت: شکی نیست که فیلم‌های دنباله و فیلم‌های مارول، دی‌سی و پیکسار و برخی از انیمیشن‌ها و فیلم‌های ترسناک با توجه به آمار فروش‌شان هنوز در جامعه جایگاه خود را حفظ کرده‌اند؛ اما «الویس» با فروش ۱۵۱ میلیون دلاری ثابت کرد فیلم‌های خاص بزرگسالان هم هنوز می‌توانند در این رقابت مورد توجه باشند. از اینکه «الویس» در گیشه داخلی از مرز ۱۰۰ میلیون دلار فراتر رفت دلگرم شدم. خیلی از افراد مسن برای تماشای این فیلم به سینما رفتند و این من را امیدوار کرد که مردم دارند به سینما‌ها برمی‌گردند؛ چون حالا این یک بیماری همه‌گیر شده که فکر می‌کنند فیلم‌ها را می‌توان بعداً هم دید.

وی همچنین گفت امیدوار شده که مردم با جدیدترین فیلمش «فابلمن‌ها» ارتباط برقرار کنند.اسپیلبرگ درباره فیلم «پست» که سال ۲۰۱۷ با بازی تام هنکس و مریل استریپ ساخت و ۶ نامزدی اسکار کسب کرد، گفت: من «پست» را با نگاهی به دولت نیکسون در سال ۱۹۷۱ و به عنوان یک بیانیه سیاسی درباره زمانه‌مان ساختم و فکر می‌کردم برای بسیاری از مردم مهم باشد که بفهمند چه اتفاقی در کشورمان می‌افتد. نمی‌دانم اگر این فیلمنامه پس از پاندمی به من داده می‌شد شاید ترجیح می‌دادم فیلم را برای اپل یا نتفلیکس بسازم تا میلیون‌ها نفر تماشایش کنند؛ چون این فیلم برای میلیون‌ها نفر حرف برای گفتن داشت و ما هرگز نمی‌توانستیم آن همه آدم را به سینما بکشانیم. همه چیز آنقدر تغییر کرده که حالا من می‌توانم چنین چیزی را به زبان بیاورم.جدیدترین فیلم اسپیلبرگ با عنوان «فابلمن‌ها» از ۱۱ نوامبر در شماری از سینما‌های منتخب اکران می‌شود و پخش سراسری خود را از ۲۳ نوامبر در سراسر آمریکا شروع می‌کند.


کد مطلب: 368761

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/368761/جدیدترین-فیلم-اسپیلبرگ-راه-سینما

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir