به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۶۸۸۷۳

وضعیت اسفناك خلأ ریاست جمهوری لبنان

وضعیت اسفناك خلأ ریاست جمهوری  لبنان
گروه بین الملل:رئیس پارلمان لبنان در میانه خلأ در پست ریاست جمهوری این کشور بار دیگر اعلام کرد، وضعیت اسفناک است و بدون دستیابی به توافق، کشور تاوان آن را خواهد داد.
 نبیه بری، گفت، خلأ در پست ریاست جمهوری نمی تواند بیشتر از تنها چند هفته ادامه یابد و در این خصوص کسی از چند ماه صحبت نمی‌کند؛ مشابه اتفاقی که پس از پایان ریاست جمهوری میشل سلیمان، شانزدهمین رئیس‌جمهور (از ۲۵ مه ۲۰۰۸ تا ۲۵ مه ۲۰۱۴) لبنان افتاد و این پست دو سال و نیم خالی ماند. وضعیت لبنان در این مرحله مثل پس از دوره سلیمان نیست بلکه بدتر شده و اسفبار است‌.وی افزود، توافق برای انتخاب رئیس جمهوری جدید لازم است و بدون این توافق خلأ در پست ریاست جمهوری ادامه خواهد داشت و هزینه آن را هم کشور خواهد پرداخت.
نبیه بری گفت، تعلیق ابتکارعمل گفتگو به این معنا نیست که در این دوره سخت و پیچیده در شرایطی که نبود رئیس جمهوری خرج سنگینی بر دوش کشور گذاشته، او بیکار می‌ماند؛ بلکه او یک بازه زمانی حداکثر تا پایان سال ۲۰۲۲ تعیین کرده است که اگر در این دوره بر سر متصدی پست ریاست جمهوری توافق شد به نفع و مصلحت لبنان خواهد بود اما اگر وضعیت به همین شکل بماند مجددا این ابتکارعمل را اجرایی خواهد کرد.
از اول ماه نوامبر و در پی اتمام دوره ریاست جمهوری میشل عون، این پست در لبنان بدون متصدی مانده است و پارلمان نیز با وجود تشکیل جلسات متعدد هنوز درباره انتخاب رئیس جمهوری جدید به نتیجه نرسیده است.


 
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها