به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۷:۲۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۶۸۸۸۳

ادغام کهکشان‌ها چه بر سر زمین می‌آورد؟

ادغام کهکشان‌ها چه بر سر زمین می‌آورد؟
گروه فیلم: ناسا یک ویدیوی شبیه‌سازی وحشتناک از برخورد کهکشان راه شیری با یک کهکشان نزدیک دیگر را به اشتراک گذاشته شده است.به گزارش همشهری آنلاین، در حدود ۴.۵ میلیارد سال، کهکشان راه شیری با نزدیکترین همسایه کهکشانی خود یعنی آندرومدا برخورد خواهد کرد.
 
این ویدیوی شبیه‌سازی که توسط ناسا به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که دقیقاً چگونه انتظار می‌رود این اتفاق بیفتد. در این فیلم، کهکشان راه شیری و آندرومدا به صورت دو گوی درخشان دیده می شوند که دور یکدیگر حرکت می‌کنند.ناسا توانست با استفاده از اندازه‌گیری‌های انجام‌شده توسط تلسکوپ فضایی هابل، این رویداد پیش‌بینی‌شده را شبیه‌سازی کند.

در حال حاضر آندرومدا که یک کهکشان مارپیچی بشکه‌ای است در فاصله ۲.۵ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد.اما با سرعتی در حدود ۴۰۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر در ساعت به طور اجتناب‌ناپذیری به سمت کهکشان راه شیری در حال حرکت است.در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ که در مجله Astrophysical منتشر شد، تأیید کرد که برخورد بین این دو کهکشان در حال حاضر در حال انجام است. کهکشان‌ها در سراسر جهان با هم برخورد می‌کنند؛ از بسیاری جهات وقتی یک ادغام کهکشانی رخ می‌دهد، این دو کهکشان مانند دو کشتی هستند که در شب می‌گذرند.ناسا می‌نویسد: «ستارگان یک کهکشان آنقدر از هم فاصله دارند که ستارگان آندرومدا [به سادگی] از کنار هم عبور خواهند کرد.»اما کهکشان‌ها چیزی فراتر از ستاره‌ها هستند. آنها حاوی ابرهای غول‌پیکری از گاز و غبار هستند و وقتی با هم برخورد می‌کنند، این ابرها نیز به یکدیگر می‌خورند. ابرها حاوی مواد خام مورد نیاز برای ساخت ستارگان جدید هستند.
 
گفته می‌شود، تقریباً یک تریلیون ستاره در کهکشان آندرومدا، ۳۰۰ میلیارد ستاره و سیاره ما را به مدارهای جدیدی در اطراف مرکز تازه ادغام‌شده پرتاب خواهند کرد.در این زمان، زمین از بین خواهد رفت، زیرا خورشید ما به یک غول سرخ تبدیل شده و سیاره ما را می‌بلعد.با این حال، این امکان وجود دارد که تا آن زمان، انسان‌ها به گونه‌ای میان‌سیاره‌ای تبدیل شوند و حتی روی زمین زندگی نکنند.
برچسب ها: ناسا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها