به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۶۸۸۹۸

علت آمار بالای بیماری قلبی دربین‌دهه شصتی‌ها

علت آمار بالای بیماری قلبی دربین‌دهه شصتی‌ها
گروه سلامت:معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، در ارتباط با افزایش بیماری های دوران کرونا، توضیحاتی ارائه داد.علیرضا مهدوی، گفت: پاندمی کرونا باعث افزایش شیوع برخی بیماری‌ها شده است.وی به افزایش شیوع فشارخون، دیابت، چاقی، اضافه وزن و…، اشاره کرد و افزود: افزایش این بیماری‌ها منجر به افزایش بیماری‌های عروق کرونر و در نهایت، بروز سکته‌های قلبی و مغزی شده است.

مهدوی در ارتباط با کاهش سن بیماران قلبی، گفت: واقعیت این است که بیماری‌های قلبی را در سنین پایین می‌بینیم. یعنی در بین کسانی که دهه شصتی هستند و حالا وارد میانسالی شده اند.وی با اشاره به افراد دهه شصتی، ادامه داد: شیوع بیماری‌های قلبی در این گروه سنی ناشی از تعداد زیاد آنها است.

مهدوی گفت: سن ابتلاء به بیماری‌های قلبی می‌تواند به خاطر عوامل خطر پایین بیاید.معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، در پاسخ به این سوال که آیا تفاوتی بین جنس زن و مرد از لحاظ ابتلاء به بیماری‌های قلبی وجود دارد یا خیر، افزود: معمولاً خانم تا زمانی که به دوران یائسگی نرسیده اند، کمتر از مردان به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند. اما، در دوران سالمندی، تقریباً برابر می‌شوند.
مرجع : مهر
برچسب ها: بیماری قلبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها