به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۳۶۸۹۷۸

قدیمی‌ترین سکه کانادا کشف شد

قدیمی‌ترین سکه کانادا کشف شد
گروه فرهنگی: محققان اعلام کردند: سکه طلای چند صد ساله‌ای که اخیرا در کانادا از دل خاک بیرون آورده شده، قدیمی‌ترین سکه‌ای است که تاکنون در این کشور کشف شده است.به گزارش ایسنا، یک علاقه‌مند به تاریخ به نام «ادوراد هاینس» این سکه طلا را در یک محوطه باستان‌شناسی واقع در استان «نیوفاندلند» کشور کانادا کشف کرده است. نام این محوطه برای جلوگیری از هجوم جویندگان طلا اعلام نشده است.
 
بر اساس قوانین کانادا، یابندۀ یک شیء تاریخی یا فسیل ارزشمند باید اکتشاف را به دولت گزارش دهد، مگر در مواردی که به یابنده مجوز اعطا شده باشد. خارج کردن یک شیء از بافت تاریخی نیز جرم محسوب می‌شود.این سکه طلا که اخیرا کشف شده است به حوالی ۱۴۲۲ تا ۱۴۲۷ میلادی تعلق دارد و کارشناسان معتقدند در انگلستان ضرب شده است. این سکه در حقیقت به دوران حکومت «هنری ششم» ـ پادشاه انگلستان بین سال‌های ۱۴۲۲ تا ۱۴۶۱ و مجدداً از ۱۴۷۰ تا ۱۴۷۱ و پادشاه فرانسه از ۱۴۲۲ تا ۱۴۵۳ میلادی ـ تعلق دارد.

او که تنها فرزند «هنری پنجم» بود در ۹ ماهگی و پس از درگذشت پدرش به تخت پادشاهی انگلستان رسید و پس از درگذشت پدربزرگش، یعنی «چارلز ششم» تاج و تخت فرانسه را تحویل گرفت.این‌که چطور این سکۀ ضرب‌شده در انگلستان از «نیوفاندلند» سر درآورده است، هنوز مشخص نیست؛ چرا که اروپایی‌ها تا سال ۱۹۴۷ هنوز به سواحل «نیوفاندلند» دسترسی نداشتند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها