به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۳۶۹۲۲۷

آشنایی با ۳۲ کاپیتان جام جهانی قطر

آشنایی با ۳۲ کاپیتان جام جهانی قطر
گروه ورزشی: اینکه یک بازیکن بتواند در جام جهانی به میدان برود شاید تحقق یافتن رویای کودکی‌اش باشد اما بستن بازوبند کاپیتانی یک تیم در این جام وظایف آن بازیکن را بیش از دیگران می‌کند و وجود یک رهبر واقعی در زمین می‌تواند روی نتایج تاثیر بگذارد. رسانه اسپانیایی  ESPN به بررسی تمام کاپیتان‌های اول این تورنمنت پرداخته که این گزارش را در این صفحه می‌خوانید:
*گروه A:
*قطر؛ حسن الهیدوس: الهیدوس، کاپیتان میزبان جام جهانی خواهد بود. او تقریباً همزمان با ورود فلیکس سانچز به فوتبال قطر صاحب بازوبند شد. او امروز رهبر معنوی تیمی است که علاوه بر قهرمانی در آسیا، تجربه بسیار خوبی در کوپا آمه ریکا 2019، جام طلای 2021 و جام عرب 2021 به دست آورده است.
*اکوادور؛ انر والنسیا: والنسیا که هشت سال پیش در جام جهانی برزیل به عنوان یکی از بهترین بازیکنان اکوادور خودش را به فوتبال جهان ثابت کرد حالا در ۳۳سالگی کاپیتان این تیم در جام جهانی خواهد بود و در بازی افتتاحیه باید جلوتر از هم‌تیمی‌هایش به میدان برود.
*هلند؛ ویرجیل فن‌دایک: کاپیتان سرشناس هلند نه تنها کاپیتان لاله‌های نارنجی بلکه تعیین کننده‌ترین بازیکن آنها محسوب می‌شود. او این روزها جزو برترین مدافعان میانی جهان است و یکی از ستاره‌های این جام نیز به حساب می‌آید.
*سنگال؛ کالیدو کولیبالی: این مدافع میانی که به تازگی جام ملتهای آفریقا را بالای سر برده، دومین جام جهانی خود را در قطر 2022 انجام می‌دهد. دشان برای تیم ملی فرانسه به دنبال او بود اما کولیبالی انتخاب کرد که نماینده کشور پدری‌اش باشد.
*گروه B
*انگلیس؛ هری کین: او خیلی بیشتر از یک کاپیتان است. او بهترین بازیکن، سلاح اصلی تهاجمی و رهبر فوتبال این تیم در زمین است. گلزن سه‌شیرها در آخرین جام جهانی در جست‌وجوی یک عملکرد فوق العاده دیگر وارد قطر می‌شود‌.
*ایران؛ احسان حاج صفی: احسان از زمان اولین حضور حرفه‌ای ملی خود در سال 2007، به عنوان یکی از موثرترین بازیکنان فوتبال ایران شناخته شد. به گفته این رسانه احسان در بین بزرگترین نمادهای تاریخ تیم ملی ایران قرار داد. او در قطر سومین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد.
*امریکا؛ تایلر آدامز: او تنها 23 سال سن دارد اما در حال حاضر کاپیتان تیم ملی امریکا است. او با تجربه زیاد در دوران جوانی، اولین بازی‌اش را در سال 2017 انجام داد و خود را به عنوان یک بازیکن کلیدی در این مرحله تثبیت کرد.
*ولز؛ گرت بیل: او به چیزی دست یافت که بسیاری از هموطنانش برای چندین دهه نتوانستند به آن برسند: کاپیتانی ولز برای صعود به جام جهانی. بیل نماد مسلم نسلی است که در حال حاضر بخشی از تاریخ این کشور است.
*گروه C
*آرژانتین: لیونل مسی: مسی پنجمین جام جهانی خود را پشت سر می‌گذارد و یکی از پنج بازیکن برتر فوتبال تمام دوران است. او تلاش می‌کند تا به چیزی برسد که او را شب ها بیدار نگه می‌دارد و آن لمس جام جهانی است. لئو تیمی دارد که از او حمایت می‌کنند.
*عربستان؛ سلمان الفرج: او نماد باشگاه الهلال، معتبرترین تیم این کشور و کاپیتان تیم ملی عربستان است. این هافبک در 32 سالگی 70 بازی ملی دارد و پس از بازی در جام جهانی روسیه دوباره این تورنمنت را تجربه می‌کند.
*مکزیک؛ آندرس گواردادو: در 35 سالگی، این پنجمین جام جهانی او است و با هموطنش آنتونیو کارباخال برابری می‌کند. گواردادو اولین بازی خود در جام جهانی را در سال 2006 انجام داد و در 36 سالگی یک چالش جهانی دیگر پیش رویش است.
*لهستان؛ روبرت لواندوفسکی: شکی نیست که این مهاجم حداکثر بت ملی و شاکله اصلی تهاجمی لهستان است. او در جام جهانی به دنبال تثبیت موقعیت خود به عنوان بهترین بازیکن فیفا است که در دو سال اخیر به دست آورده است.
*گروه D
*فرانسه؛ هوگو لوریس: آخرین کاپیتانی که چهار سال پیش در مسکو موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او به دنبال این است که دوباره این اتفاق را در لوسیل قطر تکرار کند. او با تجربه‌ترین بازیکن تیم و بخش مهمی از تیم ملی فرانسه است.
*استرالیا؛ متیو رایان: دروازه بان تیم ملی استرالیا نزدیک به ده سال سابقه حضور در فوتبال اروپا و همزمان حضور در دروازه ملی را دارد. او سومین جام جهانی خود را در پیش دارد و این بار بازوبند نیز در اختیار اوست.
*دانمارک: سیمون کیائر: او مدافع میانی قهرمان سری آ با آث میلان است اما او را به خاطر واکنش فوق العاده‌اش در حمله قلبی اریکسن در یورو 2020 به یاد می آورند. او رهبر مقاومی است که دانمارکی‌ها در این جام جهانی به آن نیاز دارند.
*تونس؛ یوسف مساکنی: او یکی از بهترین فوتبالیست های تونسی در یک دهه اخیر است و امروز کاپیتانی تیم ملی را بر عهده دارد. او در العربی قطر بازی می کند و در 31 سالگی بیش از 80 بازی بین المللی انجام داده است.
*گروه E
*اسپانیا؛ سرجیو بوسکتس: یکی از معدود قهرمانان جام‌جهانی آفریقای جنوبی 2010 که هنوز در تیم مانده است. هافبک افسانه‌ای بارسلونا گروهی از جوانان را رهبری می کند که به دنبال نمایش پیشرفت خود در قطر هستند.
*کاستاریکا؛ برایان رویز: او در 36 سالگی سومین جام جهانی خود را با تیم ملی تجربه می‌کند و به دنبال تکرار آن عملکرد تاریخی‌اش در برزیل 2014 است.
آلمان؛ مانوئل نویر: در 36 سالگی هنوز شکی نیست که او یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان است. چهره قهرمان 2014، حالا در چهارمین جام جهانی زندگی‌اش به میدان می‌رود.
*ژاپن؛ مایا یوشیدا: مدافع ژاپنی سومین جام جهانی خود را این بار به عنوان کاپیتان تیم ملی تجربه می‌کند. او تجربه طولانی در فوتبال اروپا دارد، زیرا در ساوتهمپتون بوده است و حالا ژاپنی‌ها روی او حساب باز کرده‌اند.
*گروه F
*بلژیک: ادن هازارد: او یکی از درخشان‌ترین نام‌های فوتبالیست‌های بلژیکی است. این اولین جام جهانی او با بازوبند کاپیتانی است و تجربه او را افزایش می دهد. هازارد در 31 سالگی در بهترین فرم خود نیست اما می خواهد در قطر بدرخشد. این مشخصات کاپیتان بلژیک است.
*کانادا؛ آتیبا هاچینسون: او در 39 سالگی رویایی را برآورده خواهد کرد که در اولین بازی خود برای تیم ملی در سال 2003 غیرممکن به نظر می‌رسید و آن هم حضور در جام جهانی است. این هافبک کهنه کار تجربه اروپایی زیادی دارد و کاپیتان کانادا در قطر 2022 است.
*مراکش؛ رومن سایس: این مدافع میانی تمام دوران حرفه‌ای خود را در فوتبال اروپا سپری کرده و این تجربه بالا یکی از دلایلی است که باعث می‌شود او کاپیتان تیم ملی مراکش باشد.
*کرواسی؛ لوکا مودریچ: او نماد بزرگی نه تنها برای نسل خود، بلکه برای تاریخ کوتاه فوتبال کرواسی است. هافبک رئال مادرید یکی از بهترین بازیکنان قرن ۲۱ بوده و این را در تیم ملی نیز نشان داده است. او با وجود اینکه باتیمش نتوانست در فینال روسیه قهرمان شود، به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی گذشته انتخاب شده بود.
*گروه G
*برزیل: تیاگو سیلوا: او یکی از معدود افراد باقی مانده از تیمی است که سال 2014 شکست تلخی را در خانه تجربه کرد. سیلوا که یکی از مسن‌ترین بازیکنان جام است به دلیل تجربه بالا در قطر 2022 هم حضور دارد. مدافع میانی چلسی رهبر تیم ملی برزیل و یکی از کسانی است که مشتاقانه به دنبال انتقام است.
*صربستان؛ دوشان تادیچ: او نه تنها صاحب بازوبند، بلکه رهبر فوتبال تیم ملی صربستان در زمین است. هافبک آژاکس اولین بازی خود را در سال 2008 در تیم ملی انجام داد و امروز نماد تیمی است که آرزوهای بزرگی دارد.
*سوئیس؛ گرانیت ژاکا: او هنوز سی ساله نشده است اما در حال حاضر بیش از 100 بازی ملی دارد. از زمانی که او در سال 2009 قهرمان جهان زیر 17 سال شد، تمام زندگی او به تیم ملی سوئیس پیوند خورده است. این سومین جام جهانی زندگی ژاکا است که این بار به عنوان کاپیتان قرمزپوشان سوئیس نیز شناخته می‌شود.
*کامرون؛ وینسنت ابوباکار: این مهاجم آفریقایی که سابقه طولانی در اروپا دارد، در حال حاضر در النصر عربستان سعودی بازی می‌کند. او از سال 2010 در تیم ملی کامرون است و حالا در ۳۰ سالگی ۶۵ بازی ملی دارد.
*گروه H
*پرتغال؛ کریستیانو رونالدو: البته او نه تنها کاپیتان، بلکه امید ساخت یک جام جهانی فراموش نشدنی برای پرتغال است. این پنجمین حضور رونالدو در جام جهانی است و همه می‌دانند که تشنگی کریستیانو برای کسب افتخار تمامی ندارد.
غنا؛ آندره آیو: او سومین جام جهانی خود را با تیم ملی غنا سپری می‌کند و در 32 سالگی به دنبال موفقیت در قطر 2022 است. این وینگر در حال حاضر در السد توپ می‌زند و با جو آب و هوایی بازی در قطر آشنا است.
*کره جنوبی؛ سون هیونگ مین: او شاید بهترین بازیکن تاریخ کشورش باشد و یکی از بهترین آسیایی‌های تمام دوران فوتبال است. او نه تنها کاپیتان بلکه تعیین کننده ترین فوتبالیست کره است. اگرچه سون با مصدومیتی که داشت نگرانی‌های زیادی به وجود آورده بود اما حضور او در لیست نهایی امیدهای هواداران این کشور را زنده کرد.
اروگوئه؛ دیگو گودین: مدافع باتجربه سلسته بار دیگر رهبر اروگوئه در یک جام جهانی است که چهارمین دوره از دوران بین المللی موفق او محسوب می‌شود. گودین در روسیه هم کاپیتان اروگوئه بود و این تجربه بزرگ برایش تکراری خواهد بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها