به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۳۶۹۳۱۲

این‌فیلم در اولین‌روز اکران گیشه‌جهان را‌تسخیر کرد

این‌فیلم در اولین‌روز اکران گیشه‌جهان را‌تسخیر کرد
گروه فرهنگی: «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» در اولین اکران خود در گیشه داخلی آمریکا با ۱۸۰ میلیون دلار در صدر ایستاد و به فروش ۳۳۰ میلیون دلاری در اکران جهان رسید. «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» در اولین اکران خود در گیشه داخلی آمریکا با ۱۸۰ میلیون دلار در صدر ایستاد و به فروش ۳۳۰ میلیون دلاری در اکران جهانی رسید
این دنباله رکورد افتتاحیه ماه نوامبر در آمریکای شمالی را کنار زد و از مرز ۱۵۸ میلیون دلاری قبلی که در «بازی‌های گرسنگی: اشتعال» در سال ۲۰۱۳ ثبت شده بود، گذشت.

در سطح جهانی، این فیلم ماجراجویی ابرقهرمانی با ۱۵۰ میلیون دلار از ۵۵ بازار خارج از کشور، و در مجموع اکران‌های جهانی به رم ۳۳۰ میلیون دلاری رسید.با این حال، موفقیت فیلم «پلنگ سیاه» ملغمه‌ای تلخ و شیرین دارد. به این دلیل که فیلمسازان پشت پرده با یک تراژدی تکان دهنده خارج از صفحه نمایش قبل از شروع تولید مواجه شدند، زمانی که چادویک بازمن، هنرپیشه سیاه‌پوست فیلم که در سری اول این دنباله در سال ۲۰۱۸ با بازی درخشانش فیلم را به موفقیتی تاریخ رساند، در سال ۲۰۲۰ بر اثر سرطان درگذشت. او فقط ۴۳ سال داشت. 

رایان کوگلر، کارگردان و نویسنده فیلم، «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» به این هنرپیشه فقید ادای احترام کرد.
در این فیلم، پادشاهی واکاندا با مرگ پادشاه «تی چالا» دست و پنجه نرم می‌کند - تقلیدی هنری از موقعیت‌های زندگی که به فیلم طنین عاطفی بیشتری می‌بخشد.منتقدان کارگردانی ماهرانه کوگلر با فیلمنامه و شرایط دشوار ساخت  فیلم را ستودند. اوون گلیبرمن منتقد معروف ورایتی در مورد «پلنگ سیاه» نوشت: «واکاندا برای همیشه» تعلیق عاطفی آرامی دارد. وقتی فیلم شروع به جمع شدن می‌کند، یله و رها نمی‌شود.»
مرجع : همشهری آنلاین
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها