کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاداش 20 میلیون دلاری در انتظار سرخابی ها!

23 آبان 1401 ساعت 13:43


گروه ورزشی: دپارتمان مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال مطالعه یک پیشنهاد جامع برای تغییر سیستم برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان و فرمول‌بندی مجدد مسابقات باشگاهی در سراسر قاره است تا از توسعه مطلوب بخش بازاریابی و تبلیغات، اطمینان حاصل کند.
روزنامه الاتحاد امارات با انتشار این خبر نوشت که این پیشنهاد مربوط به ادغام 76 باشگاه حرفه‌ای در آسیا به نمایندگی از 20 لیگ حرفه‌ای در سراسر قاره است که از طریق سیستم ارزیابی، در بین سطوح مختلف توزیع می‌شوند. به طوری که مسابقات باشگاهی به 3 سطح تقسیم خواهد شد که همگی با نام لیگ قهرمانان آسیا به رقابت خواهند پرداخت. ضمن اینکه باشگاه‌های 10 لیگ برتر آسیا نیز به شکل جدید در سطح اول و دوم لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت.
با توجه به پیشنهادی که توسط دپارتمان مسابقات قاره‌ای مورد بررسی قرار گرفته است، در راس آن، رقابت‌های «Elite» یا «لیگ قهرمانان A» قرار دارد که انتظار می‌رود تنها با حضور 24 تیم به نمایندگی از نخبگان آسیایی (تیم‌های برتر قاره) برگزار شود. بر اساس پیشنهادی که در مرحله بحث و تبادل نظر قرار دارد، با توجه به رتبه‌بندی 10 لیگ برتر، تعداد کرسی‌های توزیع شده با توجه به مکانیسم جدید، متفاوت است.
این مسابقات شاهد 3 یا 4 برابر شدن ارزش جوایز نسبت به لیگ قهرمانان فعلی است که در مجموع به 30 میلیون دلار می رسد و پیش‌بینی می شود به چند برابر این رقم نیز برسد. به این ترتیب، تیم قهرمان پاداشی بین 15 تا 20 میلیون دلار را برنده خواهد شد.
دومین رقابت باشگاه‌های حرفه‌ای این قاره، در صورت موافقت، «لیگ قهرمانان ۲» یا «لیگ قهرمانان B» نام‌گذاری می‌شود. براساس سناریوی ارائه شده برای بحث در بخش مدیریت مسابقات قاره‌ای، 32 تیم در این مسابقات حضور دارند.
پیگیری ها حاکی از آن است که این مسابقات، ادغام AFC کاپ و لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود، اما به شکلی توسعه یافته‌تر، زیرا با لغو سهمیه «نیم کرسی» در مسابقات مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا و تبدیل نیم کرسی به یک سهمیه کامل، شاهد حضور باشگاه‌هایی از لیگ های حرفه ای بزرگ قاره در این سطح خواهیم بود.
اما در "لیگ قهرمانان B" که به معنای حضور تیم هایی از امارات، عربستان، قطر، ازبکستان و ایران است (همانطور که در لیگ قهرمانان فعلی حضور دارند) این مسابقات شاهد تخصیص جوایز مالی کلان تا 2 برابر مبلغ اختصاص یافته به AFC کاپ است (مسابقات AFC کاپ در آینده لغو می شود). در این سطح، تیم های شرق آسیا مانند ژاپن، استرالیا و چین حضور ندارند.
سومین تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا که پیش‌بینی می شود «لیگ قهرمانان C» نام داشته باشد، با حضور 20 تیم برگزار می شود. این پیکارها به باشگاه‌ها و لیگ‌های رده‌های پایین‌تر اختصاص می‌یابد و ممکن است باشگاه‌هایی از 10 لیگ برتر قاره نیز در آن مسابقات شرکت کنند.
 ممکن است سهمیه لیگ‌های بزرگ شرق و غرب در ورژن جدید لیگ قهرمانان آسیا افزایش یابد، به ویژه در سطوح اول و دوم. پیگیری‌ها حاکی از آن است که کمیته مسابقات قاره‌ای، چشم‌انداز نهایی خود را پس از جلسه پیش‌بینی شده در پایان ماه جاری به دفتر اجرایی ارائه خواهد کرد.
تصمیم‌گیری برای تغییر هویت و شکل مسابقات برای باشگاه‌هایی که در "نسخه 2024-2025" حضور دارند، ارسال می شود. جایی که به باشگاه ها و لیگ ها یک سال کامل فرصت داده می شود تا شرایط خود را با پیشنهاد جدید و الزامات جدید برای شرکت در مسابقات هماهنگ کنند.
نتیجه‌گیری پایانی: طبق ادعای روزنامه الاتحاد، سهمیه 10 لیگ برتر قاره، از جمله ایران، افزایش می یابد. اما تصمیم‌گیری درباره اینکه چند باشگاه از کشورهایی مانند ایران در سطح اصلی و A لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، به آینده موکول شده است. اما از آنجایی که سطح نخست پیکارها با حضور 24 تیم برگزار می‌شود، انتظار نمی‌رود که ایران سهمیه 3+1 کنونی را در اختیار داشته باشد. در عوض و در سطوح B و C لیگ قهرمانان جدید، نمایندگان بیشتری از ایران حضور داشته باشند.


کد مطلب: 369351

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/369351/پاداش-20-میلیون-دلاری-انتظار-سرخابی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir