به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۳۶۹۳۹۱

آلمان حامی تجارت احمقانه با چین نیست

آلمان حامی تجارت احمقانه با چین نیست
گروه بین الملل: معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان تاکید کرد، برلین اساسا مخالف تجارت با چین نیست اما حوزه‌های حساسی در اقتصاد این کشور وجود دارد که از سرمایه‌گذاری چین در آنها استقبال نمی‌شود.
 این اظهارات رابرت هابک، کمی پس از آن مطرح شد که برلین، چین را از خرید سهام کمپانی‌های تولیدکننده نیمه‌هادی‌ها و تراشه‌های کامپیوتری منع کرد.
هابک گفت: قطعا برلین موافق تجارت با چین است اما نه تجارت احمقانه با چین. آلمان تلاش می‌کند تا از زیرساخت‌های حیاتی خود و بخش‌هایی که در آنها دانش و تجهیزات حساس و حیاتی تولید می‌شود، محافظت کند.وی افزود: در حوزه‌های حساس و مشکل‌ساز باید با احتیاط بیشتری نسبت به قبل عمل کنیم.با این حال هابک تاکید کرد که این به معنای قطع رابطه با چین که دومین بازار صادراتی بزرگ آلمان محسوب می‌شود، نیست.وزیر اقتصاد آلمان همچنین تصریح کرد، به طور کلی رویکرد برلین نسبت به تجارت با پکن نرم‌تر از رویکرد واشنگتن نسبت به تجارت با چین است.
هابک به بخش‌های مخابرات، انرژی، نیمه‌هادی‌ها و تراشه‌های کامپیوتری به عنوان بخش‌هایی که دولت اولاف شولتس، صدراعظم آلمام قصد دارد تحت حاکمیت و مالکیت خود نگه دارد، اشاره کرد.
وی همچنین به زیرساخت‌های حیاتی همچون بنادر، فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها به عنوان حوزه‌هایی که سرمایه‌گذاری چین در آنها مورد استقبال نیست، اشاره کرد.هابک به سرمایه‌گذاری محدود ماه گذشته شرکت چینی "Cosco" در یکی از ترمینال‌های بندر هامبورگ اشاره کرد و گفت، ترجیح می‌دهد فکر کند که این توافق اصلا رخ نداده است.
وی توضیح داد که برای تضمین "اتحاد در کابینه" یک سازش لازم است و البته همه اعضای این ائتلاف حاکم سه حزبی موسوم به "چراغ راهنما" با موضع سفت و سخت وی موافق نیستند.
به گفته وزیر اقتصاد آلمان، اما دولت شولتس هنگامی که موضوع درباره استراتژی آلمان نسبت به چین باشد، به طور کلی متحد است.
وی همچنین تاکید کرد که حمله چین به تایوان در مقایسه با حمله روسیه به اوکراین می‌تواند پیامدهای جدی‌تری برای اقتصاد جهانی داشته باشد.
هابک به شرکت‌های چند ملیتی آلمانی که حضور فعالی در چین دارند هشدار داد که نسبت به خطرات احتمالی هوشیار باشند.
 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها