به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۳۶۹۴۷۹

برزیل به دنبال ششمین ستاره در صحرا

برزیل به دنبال ششمین ستاره در صحرا
گروه ورزشی: برزیل پرافتخارترین تیم رقابت‌های جام جهانی، می‌تواند یکی از عناصر جذابیت در گروه هفتم این مسابقات باشد. گروهی که معادلات آن کمی پیچیده به نظر می‌رسد و می‌تواند در عین حال یکی از گروه‌های جذاب جام جهانی قطر لقب بگیرد. این گروه به‌نوعی یادآور گروه پنجم رقابت‌های جام جهانی روسیه است، جایی که برزیل، صربستان و سوئیس در یک گروه قرار داشتند و فقط کاستاریکا به جای کامرون حضور داشت.

سلسائو به دنبال ستاره ششم
برزیل با ۵ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم در تاریخ رقابت‌های جام جهانی است. تیم نخست رنکینگ فیفا که در قطر به دنبال ششمین ستاره می‌گردد در این مسیر باید برابر سوئیس، صربستان و کامرون قرار بگیرد، تیم‌هایی که هر یک می‌توانند رقبای پر دردسری برای آنها باشند. سلسائو که در تمام ادوار جام جهانی حاضر بوده، اولین قهرمانی خود را در سال ۱۹۵۸ به‌دست آورده است، آنها در سال‌های ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ دیگر قهرمانی‌های خود را کسب کرده‌اند و حالا پس از ۲۰ سال به دنبال کسب عنوان قهرمانی خواهند بود. برزیل در دوره قبلی این مسابقات در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه دو بر صفر برابر مکزیک به پیروزی رسید و در دور بعد با نتیجه دو بر یک مغلوب بلژیک شد و نتوانست به مراحل بالاتر صعود کند.

قناری‌های کوچک قاره آمریکای جنوبی در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها بدون شکست و با کسب ۴۵ امتیاز به‌عنوان تیم نخست راهی رقابت‌های جام جهانی شدند. این تیم در ۲۸ بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها تنها دو شکست را متحمل شده که هردوی آن برابر تیم ملی آرژانتین بوده است. این کشور تنها دو بار از ۲۲ حضور خود در رقابت‌های جام جهانی در مرحله گروهی حذف شده است، که مربوط به جام جهانی ۱۹۳۰ اروگوئه و ۱۹۶۶ انگلیس است. آنها در ادوار مختلف رقابت‌های جام جهانی، ۱۱ بار در بین چهار تیم نهایی این مسابقات حاضر شده‌اند، این تیم علاوه بر ۵ عنوان قهرمانی، دو نایب قهرمانی و ۲ عنوان سومی و همچنین ۲ عنوان چهارمی به‌دست آورده است. برزیلی‌ها در اولین بازی خود، سوم آذر ماه در ورزشگاه ملی لوسیل به مصاف صربستان خواهند رفت، در بازی دوم رو در روی سوئیس قرار می‌گیرند و در بازی آخر خود به مصاف کامرون می‌روند.


سوئیسی‌ها در سودای سومین حضور متوالی در مرحله حذفی
بهشت اروپا برای دوازدهمین بار به رقابت‌های جام جهانی پای گذاشته است. این تیم در دو دوره‌ی اخیر توانسته به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند. بهترین عملکرد سوئیسی‌ها در مسابقات جهانی رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی بوده است، که آخرین آن مربوط به سال ۱۹۵۴ می‌شود؛ رقابت‌هایی که به میزبانی خودشان برگزار شد.

سوئیس در مرحله مقدماتی توانست بدون شکست و با کسب ۱۸ امتیاز از ۸ بازی خود، بالاتر از ایتالیا به‌عنوان تیم نخست راهی رقابت‌های جام جهانی شود. این تیم در ۲۰ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها تنها ۲ شکست را در زمان قانونی بازی متحمل شده است. این کشور با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد و به مانند دوره‌های اخیر جام جهانی می‌تواند تیم سرسختی برای هم‌گروهی‌های خود باشد، سوئیس در دور قبلی جام جهانی با کسب ۵ امتیاز در گروه خود دوم شد و به مرحله بعدی مسابقات صعود کرد. سوئیسی‌ها در آن دور برابر برزیل به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند و مقابل صربستان به پیروزی دو بر یک رسیدند، آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه یک بر صفر برابر سوئد شکست خوردند و از صعود به دور بعدی بازماندند.

گریگور کوبل دروازه‌بان تیم دورتموند، مانوئل آکانژی مدافع باشگاه دورتموند، گرانیت ژاکا، رمو فرولر، ژردان شکیری، یان سامر، هریس سفروویچ و بریل امبولو از بازیکنان شاخص این کشور به حساب می‌آیند. تیم چهاردهم رنکینگ فیفا در بازی اول خود به مصاف کامرون خواهد رفت، این تیم در دیدار دوم رو در روی برزیل قرار می‌گیرد و در آخرین بازی خود با صربستان دیدار می‌کند.

صرب‌ها به دنبال طلسم شکنی
صربستان سیزدهمین حضور خود را در رقابت‌های جام جهانی تجربه می‌کند، این کشور در ابتدا تحت‌عنوان یوگسلاوی در آوردگاه جهانی حضور پیدا می‌کرد و پس از جداسازی کشورها، حالا برای سومین بار است که با نام صربستان به این تورنمنت راه پیدا کرده است. آنها در سه دوره اخیر این مسابقات هرگز موفق به صعود از دور گروهی نشده‌اند و به‌نوعی برای طلسم شکنی پای به قطر گذاشته‌اند، در دوره گذشته این رقابت‌ها، صرب‌ها در کنار برزیل، سوئیس و کاستاریکا به‌عنوان سومی گروه رسیدند و از صعود به دور بعدی رقابت‌ها بازماندند. تیم بیست و پنجم رنکینگ فیفا در مرحله مقدماتی عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش گذاشت و توانست بالاتر از پرتغال و ایرلند به‌عنوان تیم صدرنشین راهی رقابت‌های جام جهانی شود، آنها در ۸ بازی خود شکستی را متحمل نشدند و ۲۰ امتیاز کسب کردند.

بهترین عملکرد این کشور در تاریخ جام جهانی مربوط به دو عنوان چهارمی آنها در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۶۲ است. از ستاره‌هایی که به احتمال زیاد این تیم را در قطر همراهی خواهند کرد می‌توان به ماتیا ناستاسیچ، دوشان تادیچ، نمانیا گودلی، سرگی میلینکوویچ ساویچ، الکساندر میتروویچ، لوکا یوویچ و دوشان ولاهوویچ اشاره کرد.
صربستان در ۹ بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها تنها یک شکست را متحمل شده، که مربوط به باخت سه بر صفر این تیم در جریان دیدار دوستانه برابر دانمارک است. صرب‌ها برای ثبت طلسم شکنی خود در بازی اول این رقابت‌ها باید برابر برزیل به میدان بروند، در دیدار دوم رو در روی کامرون قرار می‌گیرند و در بازی سوم خود به مصاف سوئیس خواهند رفت.

شیرهای رام نشدنی در مسیر رویاپردازی
کامرون آخرین تیم گروه هفتم رقابت‌های جام جهانی است، شیرهای رام نشدنی قاره آفریقا که هشتمین حضور خود را در عرصه جهانی تجربه می‌کنند، به دنبال رویاپردازی و صعود از دور گروهی این مسابقات هستند. این تیم پس از ۸ سال، بار دیگر به رقابت‌های جام جهانی رسیده است، آنها در دوره قبلی جام جهانی حاضر نبوده‌اند و آخرین حضور این کشور در آوردگاه جهانی مربوط به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است. کامرونی‌ها در 7 حضور قبلی خود تنها یک‌بار موفق به صعود از دور گروهی شده‌اند، سال 1990 توانستند تا مرحله یک|‌چهارم نهایی این رقابت‌ها بالا بروند و شگفتی بزرگی را در آن مسابقات به ثبت برسانند. نماینده قاره آفریقا در پنج دوره اخیر خود در رقابت‌های جام جهانی نمایش خوبی را از خود به‌جا نگذاشته و در 15 بازی تنها یک پیروزی کسب کرده است.

کامرون در مرحله پلی‌آف مقدماتی صعود به جام جهانی در بازی اول یک بر صفر مغلوب الجزایر شد و در دیدار برگشت به شکل معجزه آسایی در آخرین لحظات بازی توانست جواز حضور در این رقابت‌ها را به‌دست بیاورد. تیم سی و هفتم رنکینگ فیفا در ۱۳ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها تنها یک شکست را در زمان قانونی بازی متحمل شده است. آندره اونانا از آژاکس، آندره آنگیسا از ناپولی، وینسنت ابوبکار از النصر عربستان، کارل اِکامبی از لیون و اریک ماکسیم چوپوموتینگ از بایرن مونیخ می‌توانند مهره‌های کلیدی کامرون در جام جهانی قطر باشند.
شاگردان ریگوبرت سانگ در دیدار اول خود مقابل سوئیس قرار خواهند گرفت، در بازی دوم به مصاف صربستان می‌روند و در نهایت سومین دیدار خود را باید برابر برزیل برگزار کنند.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: برزیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها