به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۳۶۹۴۸

قیمت جهانی طلا رو به کاهش است

گروه اقتصادي:​ قیمت جهانی طلا با صعود ارزش دلار و افزایش خوش بینی به دورنمای اقتصاد آمریکا، به سوی سومین کاهش هفتگی متوالی پیش می‌رود که طولانی‌ترین کاهش در حدود هفت ماه گذشته خواهد بود.
قیمت جهانی طلا رو به کاهش است
بهای طلا برای تحویل فوری در ساعات اولیه معاملات سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و به 1284 دلار در هر اونس رسید و تا 1286 دلار معامله شد. طلا برای تحویل در ژوئن در معاملات روز پنج شنبه بازار کامکس نیویورک 6.20 دلار (0.5 درصد) کاهش یافته و به 1284 دلار رسیده بود. این فلز گرانبها پس از اینکه روز سه شنبه به 1277 دلار سقوط کرد، 0.6 درصد در یک هفته گذشته کاهش داشته است.

بانک مرکزی آمریکا که نشست سیاستگذاری بعدی خود را اواخر ماه جاری برگزار می‌کند، در هر یک از سه نشست قبلی میزان خرید ماهانه اوراق قرضه را 10 میلیارد دلار کاهش داده و به 55 میلیارد دلار رسانده است. این برنامه که با هدف تقویت رشد اقتصادی آمریکا به اجرا درآمد، یکی از عوامل موثر در صعود طلا طی سال‌های اخیر بود. بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 در نتیجه اجرای برنامه خرید اوراق از سوی بانک مرکزی آمریکا و تزریق بیش از دو تریلیون دلار به سیستم مالی این کشور و کاهش نرخ‌های بهره، 70 درصد جهش کرد.
مرجع : ايسنا