به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۳۶۹۵۱۷

رکورد تاریخی در انتظار عابدزاده پدر و پسر

رکورد تاریخی در انتظار عابدزاده پدر و پسر
گروه ورزشی:تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ هشتم آذر سومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ را مقابل تیم ملی فوتبال امریکا برگزار خواهد کرد. این دیدار تداعی‌کننده خاطره برد تاریخی ایران مقابل امریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ است. وجود یک نام مشترک میان این دو تقابل با فاصله‌ای بیش از دو دهه، از نکات جالب توجه تقابل دو هفته بعد ایران – امریکا خواهد بود.
 
امیر عابدزاده امیدوار است تا در بازی روز هشتم دی ماه مقابل امریکا، مثل پدرش در سال ۹۸، وظیفه حراست از دروازه تیم ملی را به عهده بگیرد. با توجه به انتخاب غیرمنتظره حقیقی در جام جهانی ۲۰۱۴، انتظار هر تصمیمی از سوی کی‌روش می رود و امیر، پدرش و هواداران آن‌ها، امیدوار هستند تا این بار او شامل تصمیم غیرمنتظره سرمربی تیم ملی شده و به جای بیرانوند – دروازه‌بان اول احتمالی ایران در جام جهانی – مقابل امریکا به میدان برود.

عابدزاده با وجود عملکرد خوب در تیم باشگاهی خود، در چند بازی اخیر خود برای تیم ملی اشتباهاتی داشت که کمی کارش را برای حضور در ترکیب تیم ملی به عنوان شماره یک جام جهانی سخت کرد. اما همان گونه که گفتیم، تصمیمات غیرمنتظره کارلوس کی‌روش طی این چند سال، به ما آموخته که باید انتظار هر تصمیمی را از او داشت.
 
عابدزاده، در صورتی که بتواند درون دروازه ایران مقابل امریکا یا هر دیدار دیگری از جام جهانی ۱۹۹۸ قرار بگیرد، به اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل خواهد شد که خود و پدرش، سابقه بازی در جام جهانی را دارند. با این اتفاق، عابدزاده پدر هم بدون انجام بازی صاحب یک رکورد جدید می شود و اولین پدر ایرانی خواهد بود که هم خود و هم فرزندنش بازی در جام جهانی را تجربه می کنند. اگر هم که حضور امیر در بازی با امریکا رقم بخورد شاهد یک نام مشترک خواهیم بود؛ نامی که در جام جهانی ۹۸ با واکنش های نجات‌بخش خود بارها امریکا را از زدن گل محروم ساخت.
 
 
 
مرجع : جی پلاس
برچسب ها: امیر عابدزاده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها