به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۳۶۹۵۹۵

رکوردهایی برای شکستن: قطر در انتظار مسی و رونالدو

رکوردهایی برای شکستن: قطر در انتظار مسی و رونالدو
گروه ورزشی: رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر کمتر از یک هفته دیگر آغاز می‌شود و هر 32 تیم حاضر در این مسابقات آماده هستند تا تمام تلاش‌شان در این تورنمنت به کار بگیرند. 
حضور مسی و رونالدو به همراه تیم ملی آرژانتین و پرتغال باعث شده است که بسیاری بار دیگر در انتظار درخشش این دو بازیکن باشند. آنها با حضور در قطر نه تنها به باشگاه بازیکنان با پنج بار حضور در جام جهانی اضافه خواهند شد، بلکه فرصت درخشش بیشتر در این مسابقات را دارند. 
مسی تا به حال 19 بازی در طول چهار جام جهانی انجام داده است که یک بازی کمتر از خاویر ماسکرانو و دو بازی کمتر از دیه‌گو مارادونا در آرژانتین و همچنین شش بازی کمتر از لوتار ماتئوس است. او می‌تواند با حضور در سه بازی مرحله گروهی بیشترین تعداد بازی در جام جهانی در آرژانتین را از آن خود کند و اگر به فینال برسد نیز از ماتئوس عبور خواهد کرد. 
بیشترین تعداد پیروزی در جام جهانی با 17 پیروزی درچهار دوره این تورنمنت (از کره و ژاپن 2002 تا برزیل 2014) به میرسلاو کلوزه تعلق دارد. مسی 12 پیروزی دارد و حالا آماده است تا در صورت رسیدن تیمش به نیمه نهایی در جایگاه اول قرار بگیرد. 

این ستاره آرژانتینی همچنین اولین بازیکنی است که می‌تواند رکورد ارسال پاس گل در پنج دوره جام جهانی را به خودش اختصاص دهد. او در چهار دوره قبلی پنج پاس گل ارسال کرده است. او همچنین می‌تواند فاصله سه پاس گل تا مارادونا را نیز کاهش دهد. 
این مهاجم پاری سن ژرمن این فرصت را دارد که به اولین بازیکن آرژانتینی تبدیل شود که در چهار جام جهانی گل زده است. مارادونا در جام‌های جهانی 1982، 1986 و 1994 و گابریل باتیستوتا نیز در رقابت‌های 1994، 1998 و 2002 گل زده است.
این در حالی است که رونالدو 16 سال پس از اولین حضورش در جام جهانی برابر تیم ملی ایران، حالا می‌تواند رکورد گلزنی در پنج جام جهانی متوالی را به نام خودش ثبت کند. 
اوزه‌بیو بهترین گلزن تیم ملی پرتغال در جام‌های جهانی با 9 گل است و این ستاره منچستریونایتد با یک گل در آلمان 2006، یک گل در آفریقای جنوبی 2010، یک گل در برزیل 2014 و چهار گل در روسیه 2018، حالا به سه گل نیاز دارد تا به بهترین گلزن پرتغال تبدیل شود. 

اگر تیم ملی پرتغال به فینال جام جهانی راه پیدا کند، رونالدو این فرصت را دارد که با بیشترین تعداد کاپیتانی در جام جهانی از رافا مارکز و مارادونا عبور کند. او اولین بار در جام جهانی 2010 (چهار بازی) بازوبند را به دستش بست و این روند در برزیل (سه بازی) و روسیه (چهار بازی) ادامه پیدا کرد. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها