به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۶۹۶۸۸

اصابت موشک‌های روسیه به خاک لهستان

اصابت موشک‌های روسیه به خاک لهستان
گروه بین الملل:موشک‌های روسیه  به خاک لهستان اصابت کردند که در جریان آن دو نفر کشته شدند.
در صورت تایید این خبر، این نخستین بار خواهد بود که در جریان جنگ ۹ ماهه اوکراین خاک یک کشور عضو ناتو هدف حملات روسیه قرار می‌گیرد.آتش‌نشانان لهستانی اعلام کردند که دو نفر در نتیجه انفجاری در پِرزودوف، روستایی در شرق کشور در نزدیکی مرز اوکراین، کشته شدند.
ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان، خواستار برگزاری نشست اضطراری کمیته امنیت ملی و امور دفاعی شده است.
روسیه روز سه‌شنبه شهرهای مختلف اوکراین را هدف حملات موشکی قرار داد که شدیدترین موج موشک‌باران روسیه به خاک اوکراین طی ۹ ماه تهاجم مسکو بوده است.
ستاد عالی نیروهای مسلح اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه شامگاه سه‌شنبه با ۱۱۰ فروند موشک و ۱۰ فروند پهپاد انتحاری ساخت ایران مناطق مختلف این کشور را هدف حملات خود قرار داد.ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در این زمینه گفته که زیرساخت‌های انرژی کشور مانند گذشته از اهداف اصلی حملات روسیه بوده است.
مسکو معمولا پس از تحمل شکست‌های سنگین در صحنه جنگ، اقدام به موشک‌باران مناطق غیرنظامی اوکراین می‌کند.
مولدوای دیگر کشور همسایه اوکراین نیز از حملات موشکی روسیه بی‌نصیب نماند. گزارش شده، پس از این‌که یک خط اصلی انتقال برق به مولداوی هدف قرار گرفت، این کشور کوچک در خاموشی گسترده فرو رفته است.گزارش‌ها حاکی است که ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، دستور تشکیل جلسه فوری شورای دفاعی این کشور را داده است.
رئیس‌جمهوری لیتوانی نیز با لهستان ابراز همبستگی کرده و گفته که کشورش آماده دفاع از هر وجب خاک کشورهای عضو ناتو است.
پیتر فیالا، نخست‌وزیر جمهوری چک، هم گفته است: «اگر لهستان تایید کند که موشک به خاک آن اصابت کرده است، این تشدید تنش از سوی روسیه خواهد بود. ما قاطعانه پشت سر متحدان خود در اتحادیه اروپا و ناتو خواهیم بود».نخست‌وزیر اسلواکی هم از انفجار در خاک لهستان ابراز نگرانی کرده و می‌گوید با متحدان‌مان در مورد این موضوع مشورت می‌کنیم.
نخست‌وزیر بلژیک در بیانیه‌ای «حادثه» رخ داده در خاک لهستان را قویا محکوم کرده و گفته که کشورش در کنار لهستان می‌ایستد.
الکساندر دِ کرو در توئیتی نوشت: «ما همه جزئی از خانواده ناتو هستیم».یک مقام ناتو هم گفته که در حال بررسی گزارش‌های منتشر شده هستیم.
آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، نیز در واکنشی گفته که برلین در تماس نزدیک با لهستان و ناتو است.او در توئیتی نوشت که «افکار من با لهستان، متحد نزدیک و همسایه ماست».

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها