به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۳۶۹۶۹۹

این میوه پاییزی،کم خونی را درمان می کند

این میوه پاییزی،کم خونی را درمان می کند
گروه علمی: انار از مدت‌ها پیش به دلیل دارا بودن خواص شفابخش فراوان به عنوان یک صندوق فوق العاده و درمان کننده شناخته شده است.گروهی از پزشکان به تازگی به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن آب انار به برطرف کردن ناراحتی‌ و مشکلات در بیماران کلیوی که تحت دیالیز قرار می‌گیرند، کمک می‌کند.
 
از جمله این که نوشیدن آب این میوه احتمال مرگ بیماران کلیوی در اثرعفونت‌ها و مشکلات قلبی مرتبط با این بیماری را کاهش می‌دهد.به گفته این متخصصان؛ علت این تاثیر، مقدار بالای آنتی اکسیدان موجود در این میوه است. در واقع این پزشکان با آزمایش روی گروهی از بیماران کلیوی به این نتایج دست یافته‌اند.

به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس چاپ لندن، انار هم اکنون به عنوان میوه‌ای که فشار خون و کلسترول را پایین می‌آورد، قدرت باروری را افزایش می‌دهد و از پوست در برابر خورشید محافظت می‌کند، شناخته شده است. به علاوه در مطالعه‌ای که اخیرا در آمریکا انجام گرفته معلوم شد که این میوه برای مقابله با سرطان پروستات هم سودمند است.

انار سرشار از ویتامین است و به دلیل دارا بودن آهن و سایر املاح دیرهضم است.انار میوه‌ای خون ساز قوی برای قلب، دفع کننده چربی، برطرف کننده سموم حاصل از عفونت‌های داخلی و دافع حرارت است. همچنین مصرف آب انار شیرین با شکر و نشاسته برای درد سینه و درمان سرفه توصیه می شود. انار از تصلب شرائین، پیری زودرس، آلزایمر و سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

آب انار همان طور که گفته شد خاصیت میکروب کشی و ضد عفونی کنندگی دارد. یک عدد میوه انار به اندازه معمولی، 40 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین ث را تامین می‌کند و در عین حال منبع غنی از اسید فولیک، پتاسیم و آهن است.متخصصان تغذیه می‌گویند: آنتی اکسیدان‌های موجود در انار سه برابر بیشتر از آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز است. انار امکان تشکیل پلاک در عروق خونی را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.انار برای رفع التهاب معده، درمان کم خونی، افزایش انرژی بدن، درمان اسهال، آرتریت و زردی و نیز برای رفع عطش بسیار مفید است. به علاوه دانه انار هم برای حل کردن سنگ کلیه و مثانه کاربرد دارد.
برچسب ها: انار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها