به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۳۶۹۷۰۲

این واکسن کاملا بر علیه اومیکرون موثر است

این واکسن کاملا بر علیه اومیکرون موثر است
گروه علمی: شرکت مدرنا اعلام کرد؛ موفق شده است واکسنی طراحی کند که در برابر هر سه زیر شاخه سویه اومیکرون که دارای قدرت واکسن گریزی است، آنتی بادی موثر ایجاد کند. در بیانیه رسمی این شرکت عنوان شده است: ما خوشحالیم که هر دو واکسن تقویت کننده دو ظرفیتی ما در مقایسه با تقویت کننده اصلی در برابر انواع Omicron BA.4/BA.5 محافظت عالی ارائه می دهند.
 
این امر با توجه به این نکته که کرونا یکی از دلایل اصلی بستری شدن در بیمارستان و مرگ در سراسر جهان است، دلگرم کننده محسوب می شود. علاوه بر این، واکنش برتر  واکسن جدید ساخته شده توسط مدرنا علیه سویه اومیکرون حداقل برای سه ماه ادامه داشت.گفتنی است تقویت کننده های دو ظرفیتی شرکت واکسن سازی مدرنا همچنین فعالیت خنثی کننده ای را در برابر زیر سویه BQ.1.1 نشان می دهند، یک نوع نوظهور از سویه اومیرون بوده و به طور فزاینده ای غالب است.

این بیانیه تایید می کند :واکسن های به روز شده پتانسیل ارائه محافظت کامل را به افراد واکسینه شده دارند، زیرا ویروس به سرعت به تکامل خود ادامه می دهد تا از مصونیت ما فرار کند.بر اساس گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در مجموع، حدود ۴۵ درصد از کل موارد جدید کووید-۱۹ یکی از این موارد فرعی بودند.
طی این مطالعات، شرکت مدرنا خون ۵۱۱ داوطلب بزرگسالی را که واکسن تقویت کننده دریافت کرده بودند، آزمایش کرده و نتایج آنها را با دیگرانی که تقویت کننده واکسن اصلی داشتند، مقایسه کرد.

گفتنی است،محققان آنتی ‌بادی‌ هایی را یافتند که در افرادی که دوز تقویت ‌کننده و عفونت قبلی کووید-۱۹ داشتند، حدود پنج برابر بیشتر و در افرادی که عفونت مستندی نداشتند، شش برابر بیشتر بود.این شرکت همچنین ۴۰ داوطلب را از نظر آنتی بادی بر علیه نوع فرعی BQ.1.1 مورد ارزیابی قرار داد. نتایج نشان می دهد آن ها فعالیت خنثی کننده قوی را تجربه کردند.به گزارش سیناپرس، البته باید توجه داشت نتایج مربوط به مصونیت BA.4 و BA.5 هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده و این که آیا این افزایش سطح آنتی بادی به معنای محافظت قوی تر در برابر ویروس است، هنوز مشخص نیست.

 دکتر آیزاک بوگوچ، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه تورنتو، در این رابطه گفت: هنوز مشخص نیست که آیا این واکسن‌ ها محافظت پایدار در برابر عفونت و انتقال بعدی کرونا را به ارمغان می‌آورند یا خیر؟ و اگر چنین است، محافظت ایجاد شده برای چه مدت باقی می ماند؟ این ها مواردی هستند که باید به روشنی مشخص شوند.
برچسب ها: اومیکرون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها