به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۳۶۹۷۲۱

تداوم تنفس‌هوای آلوده‌برای‌گروه‌های‌حساس تهران

تداوم تنفس‌هوای آلوده‌برای‌گروه‌های‌حساس تهران
گروه جامعه: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز (۲۵ آبان‌ماه) عدم وزش باد مؤثر سبب افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد شده است.به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که حاکمیت جو نسبتاً آرام طی امروز(۲۵ آبان ماه) از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. با شکل‌گیری ناپایداری جوی ناشی از نفوذ سامانه بارشی از اواخر بعدازظهر امروز همراه با رشد ابرناکی و وزش باد مؤثر تا حدودی شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، هرچند با افزایش ترافیک شامگاهی احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پرتردد وجود دارد.
 
با تداوم شرایط جوی ناپایدار تا صبح فردا ( ۲۶ آبان‌ماه) از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، اگرچه با آغاز تردد خودروها افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.استمرار ناپایداری جوی همراه با احتمال بارش باران و گاهی وزش باد مؤثر در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. این شرایط جوی تا پایان وقت پنجشنبه ادامه خواهد داشت؛ بااین‌حال با کاهش نسبی تندی باد افزایش غلظت آلاینده‌ها ناشی از افزایش ترافیک شامگاهی و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
 
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۲۰ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.
برچسب ها: آلودگی هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها