به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۳۶۹۸۸۲

اولین اعدام‌ها در کویت پس از پنج سال

اولین اعدام‌ها در کویت پس از پنج سال
گروه بین الملل: دستگاه قضایی کویت اعلام کرد که هفت نفر از جمله دو زن که در پرونده‌های مربوط به چند قتل در این کشور متهم شده بودند، اعدام شدند.
این اولین اعدام‌ها در این کشور عربی منطقه خلیج فارس، پس از سال ۲۰۱۷ است.دادستانی کویت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که احکام این اعدام‌ها پس از تایید امیر کویت به روش «به دار آویختن» اجرا شد.
اعدام‌شدگان شامل دو زن (یک کویتی و یک اتیوپیایی) و پنج مرد (سه کویتی، یک سوری و یک پاکستانی) بودند.آخرین باری که حکم اعدام در کویت اجرا شد، مربوط به ژانویه سال ۲۰۱۷ بود.
در آن زمان، مقام‌های کویتی هفت نفر از جمله یکی از اعضای خانواده حاکم و یک زن را اعدام کردند که متهم شده بودند یک مراسم عروسی را به آتش کشیدند و ده‌ها نفر را کشتند.
اعدام‌های جدید با سفر مارگاریتیس شیناس، معاون کمیسیون اروپا به کویت همزمان شد.این در حالی است که اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای خواستار «توقف اعدام‌ها و توقف کامل اجرای مجازات اعدام، به عنوان اولین گام در جهت لغو رسمی و کامل این مجازات در کویت» شده بود.
همچنین عفو بین‌الملل خواستار پایان دادن به اعدام‌ها در کویت شد و آن را «مجازات بی‌رحمانه، غیرانسانی و تحقیرکننده» خواند.کویت از زمان اجرای مجازات اعدام در اواسط دهه ۱۹۶۰ ده‌ها نفر را اعدام کرده و بیشتر اعدام‌شدگان در پرونده‌های قتل یا قاچاق مواد مخدر متهم شده بودند.


 
برچسب ها: کویت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها