به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۳۶۹۸۹۶

هزینه هر سفر استانی رئیسی چقدر است؟

هزینه هر سفر استانی رئیسی چقدر است؟
گروه سیاسی: روزنامه هم میهن در گزارشی هزینه‌های سفرهای استانی سیدابراهیم رئیسی را حساب و کتاب کرده و نوشته رئیس دولت در هر سفر ۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان حقوق و دستمزد می‌دهد.
به گزارش هم میهن، ابراهیم رئیسی در هر سفر استانی چقدر پول خرج می‌کند؟ این پرسشی بود که از زمان تدوین بودجه ۱۴۰۱ ایجاد شد. از همان زمان که رئیسی با اضافه کردن بند سفرهای استانی به بودجه نهاد ریاست‌جمهوری، ۵۲۵ میلیارد تومان برای این سفرها اعتبار در نظر گرفت. در هشت ماهی که از سال 1401 گذشته، رئیسی ۱۷سفر به استان‌های مختلف داشته است. اگر روند سفرها همانند این هشت ماه و مشابه سال قبل باشد، می‌توان تخمین زد تا پایان سال، ۱۳ سفر دیگر در دستور کار باشد. به این ترتیب سال ۱۴۰۱ با ۳۰ سفر استانی به پایان می‌رسد.
در ادامه گزارش هم میهن آمده است: بر مبنای برآورد انجام شده و بودجه‌ای که دولت برای سفرهای استانی در نظر گرفته است، می‌توان گفت هر سفر استانی رئیسی به طور میانگین 5/17میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد. در این سفرها حدود ۲۰درصد اعتبارات، صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود. بنابراین رئیسی برای هر سفر به‌طور میانگین سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان حقوق و دستمزد می‌دهد. 6/7درصد نیز برای بخش عمرانی هزینه می‌شود، یعنی در هر سفر یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان به پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد و مابقی که ۱۲میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان است، صرف گزینه‌ای به نام سایر می‌شود.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها