به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۳۶۹۹۰۶

عفو بین‌الملل: حکومت ایران به دنبال صدور ۲۱ حکم اعدام برای معترضان است

عفو بین‌الملل: حکومت ایران به دنبال صدور ۲۱ حکم اعدام برای معترضان است
گروه سیاسی: سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات جمهوری اسلامی به دنبال صدور حکم اعدام برای حداقل ۲۱ نفر از معترضان در «دادگاه‌های فرمایشی» هستند.
به نوشته این بیانیه این دادگاه‌ها برای ارعاب معترضان طراحی شده تا این اعتراضات مردمی را که از شهریور ماه آغاز شده، همراهی نکنند. دایانا الطحاوی، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا عفو بین‌الملل در بیانیه از مقامات ایران خوسته تا فوراً تمام احکام اعدام را لغو کنند، از درخواست مجازات اعدام خودداری کنند و همه اتهامات علیه کسانی را که در ارتباط با اعتراضات دستگیر شده‌اند، لغو کند. به نوشته عفو بین‌الملل از سیزدهم ماه نوامبر، مقامات ایرانی در گزارش‌هایی جداگانه‌ای اعلام کرده‌اند که دادگاه‌های انقلاب تهران پنج فرد ناشناس را به اتهام «محاربه» و «افساد فی الارض» به اعدام محکوم کرده‌اند. حداقل ۱۲ نفر دیگر از جمله یک زن نیز در ارتباط با اعتراضات با حکم اعدام روبرو هستند.
در همین حال، سازمان حقوق بشر ایران اعلام کرد شمار کشته‌شدگان اعتراضات سراسری به دست‌کم ۳۴۲ تن، از جمله ۴۳ کودک و ۲۶ زن، افزایش یافته است. این سازمان افزوده که تعداد گزارش‌هایی که دریافت کرده و هنوز تایید نشده، بسیار بیشتر است، بنابراین، آمار واقعی کشته‌شدگان اعتراضات سراسری بیش از این آمار برآورد می‌شود.
 

۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۱۵:۳۵
چند نفر از این کشته ها نیروهای امنیتی و بسیج و انتظامی بودن؟؟
آیا سازمان عفو بین المللتون در این موردی چیزی نگفته؟؟ (404888)
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۱۹:۵۹
پنجاه شهید داده ایم حداقل پنجاه نفر باید قصاص بشن گور پدر عفو بین الملل (404942)
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۲۰:۰۷
به خدا اگه این اتفاق بیفته دل میلیونها نفر شاد میشه (404944)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها