به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۳۶۹۹۰۸

انواع چالش‌ها و ضوابط مشاور حقوقی آنلاین

گروه کسب و کار: امروزه استفاده از خدمات مشاوره‌ با توجه به تخصصی شدنِ مقوله‌های مختلف به یکی از موضوعات مهم تبدیل شده است.
انواع چالش‌ها و ضوابط مشاور حقوقی آنلاین
موضوعات حقوقی هم از این قاعده مستثنی نیست. به‌عبارت دیگر موضوعات حقوقی امروزه بیشتر از هر زمانِ دیگری ممکن است برای تمامی افراد جامعه ایجاد شود و این بیانگر این واقعیت است که همه‌ی ما ممکن است به مشاوره‌های حقوقی نیاز داشته باشیم. از طرف دیگر، رشد تکنولوژی نیز باعث شده است تا بسیاری از این خدمات حقوقی به‌صورت آنلاین قابل ارائه باشند. به همین منظور در این مقاله ما قصد داریم تا کمی بیشتر در مورد این نوع از خدمات صحبت کرده و نکاتی را که احتمالاً به آنها نیاز دارید را به شما ارائه کنیم.
 
شرایط مشاور حقوقی آنلاین
همه‌ی ما ممکن است در شرایط مختلفی قرار گرفته باشیم و در همان وضعیت با خود از خود پرسیده باشیم که چه کسی از اطرافیانمان ممکن است بتواند ما را در حلِ این موضوع کمک کند. به‌عنوان نمونه ممکن است بخواهید قراردادی را با یک شرکت تنظیم کنید و حالا از اینکه قرارداد به اندازه‌ی کافی به نفعتان است یا خیر شک داشته باشید. در این موارد است که مشاور حقوقی به کمک شما خواهد آمد.
مشاور حقوقی فردی است که علاوه بر اینکه در رشته‌ی تخصصی شما اطلاعات مناسبی دارد، همچنین متخصص علم حقوق نیز هست. بنابراین می‌تواند به شما در این مقوله‌ها کمک زیادی کند. در مثالی دیگر فرض کنید شما صاحب کسب و کاری هستید که می‌خواهید فردی را به استخدام خود درآورید و یا از سرمایه‌ی فردی دیگر برایِ توسعه‌ی کسب و کار خود استفاده کنید. در این موارد نیز به قراردادهایی نیاز دارید که این قراردادها علاوه بر اینکه موارد فنی را در خود جای داده‌اند، باید از نظر حقوقی نیز وجاهت لازم را داشته باشند تا در موارد لازم بتوانند حقوق شما را احقاق نمایند.
شاید تا یکی دو دهه‌ی پیش نیز برای انجامِ این کار شما مجبور بودید تا به دفتر مشاور حقوقی مراجعه می‌کردید و از مشاوره‌ی او استفاده می‌کردید. اما امروزه تکنولوژی به کمک شما آمده و این کار را برای شما راحت کرده است. با استفاده از تکنولوژی‌های متعدد ارتباط از راهِ دور، حالا دیگر شما می‌توانید در دفتر یا منزل خود نشسته و به‌راحتی با مشاور خود ارتباط برقرار کنید.

اما مانند هر کارِ دیگری، مشورت با یک مشاور حقوقی آنلاین نیز شرایطی دارد که باید آنها را مدنظر قرار دهید. از جمله‌ی مهم‌ترین این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    تقریباً تمامی مشاوره حقوقی آنلاین با استفاده از بستر وب انجام می‌شوند. برای این منظور معمولاً مشاور یک پلتفرم را به شما معرفی کرده و شما آن را بر روی سیستم و یا تلفن همراه خود نصب کرده و سپس می‌توانید با مشاور خود به گفتگو بپردازید. انواع مختلفی از پیام رسان‌ها و همچنین نرم‌افزارهای کنفرانس آنلاین مانند اسکایپ و ... می‌توانند در این زمینه کاربردی باشند. البته برخی از پلتفرم‌هایِ تخصصی حقوقی نیز امکاناتی مانند سیستم چت آنلاین و حتی سیستم ارتباط صوتی و تصویری بر خط در اختیار دارند که با استفاده از آنها نیز خواهید توانست با مشاور به گفتگو بپردازید.
•    با توجه به اینکه یکی از الزامات قطعی برای مشاوره‌های مؤثر، اطلاع از تمامی جزئیات پرونده است، یکی از مواردی که حتماً باید مدنظر داشته باشید، در دسترس قرار دادن تمامی اطلاعاتی است که به نوعی با پرونده‌تان در ارتباط است.
•    امنیت اطلاعات یکی از دغدغه‌های مهم افرادی است که می‌خواهند از سیستم‎های آنلاین برای مشاوره‌های مختلف مانند مشاوره‌ی حقوقی کسب و کار استفاده کنند. برای رفع این نگرانی، اکثر سیستم‌های آنلاین مشاوره، دارای سیستم امنیتی حذف مدارک هستند. به‌عبارت دیگر پس از اتمام جلسه‌ی شما، تمامی مدارکی که برای مشاور خود ارسال کرده‌اید، به‌صورت قطعی از روی سرورها حذف خواهد شد. البته باید به یاد داشته باشید که تنها پلتفرم‌های مشاوره‌ای معتبر از این سیستم‌های امنیتی در وب سایت خود استفاده می‌کنند.
•    مسئله‌ی پرداخت هزینه‌ی مشاوره یکی دیگر از موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت. برای پرداختِ این هزینه‌ها، شما به‌راحتی می‌توانید از لینک‌های پرداخت قرار داده شده در پلتفرم استفاده کنید. پس از واریز وجه شما این امکان را خواهید داشت که به قسمت مشاوره‌ی آنلاین مراجعه کنید. در برخی از موارد نیز پس از واریز، خودِ مشاور به‌صورت تلفنی با شما تماس خواهد گرفت.
 
 شرایط مشاور حقوقی آنلاین

مزایای مشاوره‌ی حقوقی آنلاین نسبت به حضوری
همان‌طور که پیشتر نیز عنوان گردید، در بسیاری از موارد استفاده از سیستم‌های ارتباط از راهِ دور می‌تواند جایِ مشاوره‌های حضوری را بگیرد. استفاده از این سیستم‌ها می‎تواند مزیت‌های متعددی را به همراه داشته باشد. همین حالا که در حالِ خواندن این مقاله هستید، احتمالاً در ذهنِ خود چند مورد از آنها را به خط کرده‌اید. ما هم در ادامه به چند مورد از مهم‎ترینِ آنها اشاره خواهیم کرد:

•    ممکن است مشاور منتخب شما در نزدیکی‌تان نباشد
اولین دلیل، نزدیک نبودن شما به مشاور مدنظرتان است. به‌عنوان نمونه ممکن است شما در شهرستان زندگی کنید اما دفتر مشاور شما در تهران واقع شده باشد. با توجه به اینکه روندِ مشاوره حقوقی ممکن است به تعداد جلسات زیادی نیاز داشته باشد، منطقی نیست که با وجود امکان استفاده از سیستم‌های مشاوره‌ی حقوقی آنلاین، همچنان بخواهید به‌صورت حضوری از خدمات مشاوره استفاده کنید.
 
•    صرفه‌جویی در زمان و هزینه
یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از مشاوره‌های حقوقی آنلاین نسبت به ورژن حضوری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ است. به‌جای آنکه مدت زمان زیادی را برای رسیدن به دفتر حقوقی مشاور خود صرف کنید، به‌راحتی در دفتر کار و یا حتی منزل خود بنشینید و با مشاور خود ارتباط داشته باشید.
 
•    دسترسی به مشاور در ساعات بیشتری از شبانه‌روز
معمولاً ساعاتِ در دسترس بودن مشاور حقوقی به‌صورت آنلاین بسیار بیشتر از زمان‌هایی است که او در دفتر خود پذیرای شما است. این بدان معنی است که شما با استفاده از سیستم ارتباطی آنلاین، می‌توانید در ساعاتی که احتمالاً دفاتر مشاوره بسته هستند، با مشاور مدنظر خود ارتباط داشته باشید.
 
•    امکان تهیه‌ی اسناد به‌صورت سیستماتیک
بسیاری از پلتفرم‌های حرفه‌ای مشاوره حقوقی به شما این امکان را می‌دهند که یک پروفایل در وب سایت آنها داشته باشید. بدین ترتیب شما می‌توانید توصیه‌های ارائه شده توسط مشاور و یا موارد مختلف دیگر را بر روی سرورهای پلتفرم حقوقی ذخیره کنید. بدین ترتیب در هر لحظه خواهید توانست به هر یک از موارد دلخواهِ خود دسترسی پیدا کنید.
 
نکته‌ی مهم دیگری که در این رابطه باید به آن توجه کنید، انتخاب پلتفرمی است که می‌خواهید از آن برایِ مشاوره حقوقی استفاده کنید. دقت کنید که در پلتفرم انتخابی‌تان، هر مشاور به‌صورت تخصصی باید بر روی موارد محدودی کار کند. به‌عبارت دیگر نمی‌توان انتظار داشت که یک مشاور در تمامی حوزه‌ها تخصص داشته باشد. همچنین رزومه‌ی مشاور نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به‌دقت مدنظر قرار دهید.
پلتفرم حقوقی تکداد ( https://techdad.ir/ ) همان جایی است که شما می‌توانید با اطمینان از مشاوره‌های تخصصی بهره‌مند شوید. در این پلتفرم برای موارد مختلف مانند مسائل مالیاتی، قراردادی، کسب و کارهای نوپا یا همان استارتاپ‌ها، استخراج رمز ارزها و ... مشاورین تخصصی حضور دارند و به شما کمک می‌کنند تا مشکل حقوقی‌تان به بهترین شکل ممکن حل شود.

 مزایای مشاور حقوقی آنلاین نسبت به حضوری

جمع‌بندی
امروزه استفاده از خدمات مشاوره در تمامی حوزه‌های تخصصی کاربرد فراوان دارد. دلیلِ آن هم بسیار ساده است؛ حوزه‌های مختلف آنقدر پیشرفت کرده‌اند که دیگر نمی‌توانید با داشتن یک سری اطلاعات عمومی کارِ خود را در این حوزه‌ها راه بیندازید. یکی از این فیلدهای کاملاً تخصصی، حقوق و به‌خصوص حقوق کسب و کارها است. در بسیاری از موارد صاحبین کسب و کارها برای اینکه بتوانند از بروز مشکلات حقوقی بعدی جلوگیری کنند، ترجیح می‌دهند تا از مشاوره‌های تخصصی حقوقی استفاده کنند. با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله اولاً در موردِ شرایط مشاوره‌های حقوقی آنلاین صحبت کردیم و بعد از آن، مزایای استفاده از خدمات آنلاین مشاوره‌ی حقوقی را نسبت به نوعِ حضوری آن به شما توضیح دادیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها