کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرگ ۲۲۴نفر در ایران براثرگازگرفتگی درسال جاری

27 آبان 1401 ساعت 10:53


گروه جامعه: در شش ماه اول امسال ۲۲۴ نفر در کشور به دلیل مسمومیت با گاز سمی مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند، آماری که در مقایسه با شش ماهه اول سال گذشته ۲۲.۴ درصد افزایش داشته است.به گزارش ایسنا، هر سال تعدادی از افراد جان خود را به دلیل مسمومیت بر اثر استنشاق گاز سمی کربن مونوکسید از دست می‌دهند و چندین برابر تعداد جانباختگان نیز افرادی مسموم شده و با پیامدهای بعدی آن که ممکن است تا سال‌ها ادامه داشته باشد، روبه‌رو می‌شوند.

 
بر اساس آماری که پزشکی قانونی در اختیار قرار داده است، در شش ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۸۳ تن بر اثر مسمومیت با گاز کربن مونوکسید جان خود را از دست دادند. آماری که در شش ماهه نخست امسال افزایش هم داشته و به  ۲۲۴ تن در سطح رسیده است.این افزایش ۲۲.۴ درصدی طی شش ماهه اول سال‌جاری به منزله هشدار و زنگ خطری برای احتمال افزایش گازگرفتگی و از رفتن‌ جان‌های بیشتر در نیمه دوم سال است. چراکه روند آمارها در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که در نیمه دوم سال شمار قربانیان گازگرفتگی افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش در شش ماهه اول سال گذشته و از میان ۱۸۳ جانباخته گازگرفتگی، ۱۳۰ نفر مرد و ۵۳ نفر زن بودند. از میان ۲۲۴ جانباخته در شش ماهه اول سال جاری نیز ۱۶۷ نفر مرد و ۵۷ نفر زن بودند.در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ استان‌های تهران با مورد فوتی ۲۹، خراسان رضوی با ۲۵ مورد فوتی و آذربایجان شرقی با ۲۳ مورد فوتی بیشترین و استان‌های قم،‌ سیستان و بلوچستان و سمنان بدون جانباخته بودند. در استان‌های ایلام، بوشهر و خراسان جنوبی نیز یک مورد فوتی به ثبت رسیده و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، هرمزگان و یزد هم ۲ نفر جان خود را به دلیل گازگرفتگی از دست داده‌اند.
 
در  شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ استان‌های تهران با ۴۱ نفر، اصفهان و خراسان رضوی با ۱۵ نفر و آذربایجان شرقی با ۱۴ نفر بیشترین جانباختگان گازگرفتگی را به خود اختصاص داده بودند و استان‌های خراسان شمالی، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد نیز بدون جانباخته بودند. در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، گلستان، لرستان و یزد نیز یک جانباخته و در استان‌های بوشهر، سمنان و گیلان نیز ۲ فوتی به ثبت رسیده است.


کد مطلب: 369996

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/369996/مرگ-۲۲۴نفر-ایران-براثرگازگرفتگی-درسال-جاری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir