کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دراگان اسکوچیچ پیشنهاد تیم اروپایی را رد کرد

همشهری آنلاین , 27 آبان 1401 ساعت 13:03


گروه ورزشی: دراگان اسکوچیچ بعد از اخراج از تیم ملی فوتبال ایران همچنان بیکار است و تیم جدیدی برای مربیگری پیدا نکرده است. اسکوچیچ موفق شد تیم ملی ایران را به جام جهانی ۲۰۲۲ برساند اما بعد از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون، کارلوس کی روش جای او را گرفت.

 
اسکوچیچ این روزها در کرواسی است و در طول مسابقات جام جهانی قطر، به عنوان مفسر با چند شبکه تلویزیونی همکاری خواهد داشت. در حالی که بحث بازگشت او به تیم سابق خود در کرواسی یعنی تیم رییکا هم مطرح شده، اسکوچیچ تاکید کرد که پیشنهادی از این تیم نداشته و فعلاً هم قصد بازگشت به فوتبال کرواسی را ندارد.

اسکوچیچ در تازه‌ترین مصاحبه خود گفت: در طول مسابقات جام جهانی در شبکه‌های الجزیره، HTV و MAXSport به عنوان مفسر حضور دارد. من دوست دارم برخی از تیم‌های ملی را در حال فعالیت ببینم، نه اینکه فقط چیزی در مورد آنها بخوانم. با این حال، با شروع بازی‌ها، تیم‌ها به ما نزدیک تر خواهند شد.
 
وی در مورد فعالیت‌هایش در این مدت تاکید کرد: ۱۵ کتاب از اسپانیا در مورد تاکتیک سفارش دادم. این چیزها کمی به من آرامش می‌دهد، من آن را دوست دارم ولی حضور در تیم، چیز دیگری است. من نمی‌توانم از فوتبال دور شوم. فوتبال، پیاده روی و کتاب از علاقه مندی های من است.سرمربی سابق تیم ملی ایران در خصوص وضعیت تیم رییکا در فوتبال کرواسی یادآور شد: متأسفانه در فوتبال کرواسی همه چیز شبیه هواپیمایی است که پرواز می‌کند و بعد شما آن را در هوا طراحی می‌کنید. گاهی اوقات ممکن است اتفاقی بیافتد که آن هواپیما مجبور به فرود شود.
 
اسکوچیچ تصریح کرد: نکته منفی در فوتبال ما این است که شما بازیکنان خوب را می‌فروشید تا بازیکن بد بخرید. در این فصل هیچ بازیکن واقعی به رییکا نیامد. دلم برای رییکا تنگ شده است. به نظر من، رییکا باید بازیکنان خودش را داشته باشد و این چیزی است که همیشه دلم برایش تنگ شده است. در نهایت، بیشترین سود را همیشه بازیکنان داخلی به ارمغان می‌آوردند.

وی با بیان اینکه پیدا کردن یک مربی برای تیم رییکا باید در اولویت باشد، افزود: همچنین واضح است که تیم نیاز به بازسازی دارد زیرا این تیمی نیست که اشتهای رییکا را برآورده کند. واضح است که در اینجا به مقدار زیادی خون تازه نیاز است. آوردن بازیکنانی که می‌خواهند حرفه خود را احیا کنند، گاهی اوقات می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد. به شخصه طرفدار پرورش بازیکنانی هستم که هویت بیاورند.
 
اسکوچیچ در واکنش به مطرح شدن نامش برای هدایت تیم رییکا گفت: رییکا باشگاه من است و آن را دوست دارم. من با فوتبال در آنجا بزرگ شدم و به آن وابسته هستم، اما هیچکس با من صحبتی نکرده است. در حال حاضر قصد بازگشت به کرواسی را ندارم و باید اعتراف کنم که رییکا اکنون گزینه واقع بینانه ای نیست.سرمربی سابق ایران در پایان گفت: یک روز به باشگاه بر می‌گردم. نمی دانم در چه نقشی، اما فعلاً به آن فکر نمی‌کنم و در هر صورت برای رییکا آرزوی موفقیت می‌کنم. پیشنهادات زیادی دارم و فکرم هنوز در خارج از کشور است. فکر نمی‌کنم شرایط رییکا نگران کننده باشد و مطمئن هستم که باشگاه راه حل های مناسبی برای غلبه بر فصل پیدا خواهد کرد.


کد مطلب: 370048

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/370048/دراگان-اسکوچیچ-پیشنهاد-تیم-اروپایی-رد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir