به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۳۷۰۱۶۲

ترکیب منتخب بازیکنان مصدوم جام جهانی

ترکیب منتخب بازیکنان مصدوم جام جهانی
گروه ورزشی:در آستانه شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چند ستاره نامدار مصدوم هستند و فرصت حضور در این رقابت‌ها را از دست خواهند داد.به گزارش خبرآنلاین، حضور در جام جهانی آرزوی هر فوتبالیستی است و تمام بازیکنان رویای بازی در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان را دارند. رویایی که خیلی فوتبالیست‌های بزرگ هم در حسرتش مانده و به دلایل مختلف شانس حضور در جام جهانی را از دست داده‌اند. رایان گیگز، اسطوره ولزی منچستریونایتد یکی از بازیکنان است که با وجود کسب افتخارات فراوان در سطح باشگاهی، به دلیل ضعف تیم ملی ولز هرگز در جام جهانی به میدان نرفت؛ ولزی‌ها امسال به این رویای دیرینه رسیدند تا گرت بیل برخلاف هموطن خود فرصت حضور در قطر را پیدا کند.
 
در کنار این موضوع اما بحث مصدومیت در آستانه این رقابت‌ها یکی از اتفاقات تلخی است که بازیکنان بزرگی هم آن را تجربه کرده‌اند. اتفاقی که با توجه به زمان برگزاری این دوره از رقابت‌ها بیشتر از قبل هم شده و چند بازیکن مطرح دنیای فوتبال به خاطر مصدومیت در آستانه شروع رقابت‌ها فرصت بازی در قطر را از دست می‌دهند. تیم منتخبی از بازیکنان مصدوم این دوره از رقابت‌ها تشکیل شده که در ادامه آمده است.

مایک ماینان، دروازه‌بان فرانسوی میلان مهم‌ترین بازیکن در این پست بود که به خاطر مصدومیت فرصت حضور در جام جهانی را از دست داد. او پس از قهرمانی با میلان در فصل گذشته سری‌آ ایتالیا می‌خواست اولین جام جهانی خود را هم تجربه کند اما مصدومیت چهار سال انتظار او را طولانی‌تر کرد. ماینان البته امیدوار است با حفظ شرایط فعلی و با توجه به سن و سال هوگو لوریس، در جام جهانی ۲۰۲۶ به عنوان دروازه‌بان شماره یک در ترکیب خروس‌ها قرار بگیرد.

در خط دفاعی پرسنال کیمپمبه و رونالدو آرائوخو، مدافعان فرانسوی و اروگوئه‌ای پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا نفرات شاخصی هستند که به خاطر مصدومیت شانس بازی در قطر را از دست خواهند داد. البته آرائوخو که در بازی دوستانه با تیم ملی ایران مصدوم شد در لیست اروگوئه قرار دارد اما حداقل در مرحله گروهی بعید است فرصت بازی پیدا کند.مدافعان کناری تیم بدشانس‌های جام جهانی هر دو انگلیسی و عضو تیم چلسی هستند. بن چیلول و ریس جیمز، دو مدافع چپ و راست چلسی پیش از جام جهانی مصدوم شدند و از لیست گرت ساوتگیت خط خوردند. البته سرمربی انگلیس با حضور نفراتی چون کایل واکر، کیران تریپیر، ترنت الکساندر آرنولد و لوک شاو احتمالا خلاء این دو مدافع را حس نخواهد کرد.

زوج خط میانی قهرمان دوره گذشته هم در عین ناباوری در جام جهانی ۲۰۲۲ غایب هستند. انگولو کانته و پل پوگبا که با عملکرد درخشان در روسیه نقشی تعیین‌کننده در قهرمانی خروس‌ها ایفا کردند دو غایب مهم این دوره هستند تا به حسرت دیدیه دشان اضافه کنند. سرمربی فرانسه چند روز قبل هم با خبر مصدومیت کریستوفر انکونکو مواجه شد و حتی کریم بنزما هم آمادگی صد درصد ندارد.

بدون تردید مارکو رویس یکی از بدشانس‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر جهان است. ستاره وفادار دورتموند در یک دهه گذشته فقط در یورو ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۸ تیم ملی کشورش را همراهی کرده و یورو ۲۰۱۶، یورو ۲۰۲۰، جام جهانی ۲۰۱۴ و حالا جام جهانی ۲۰۲۲ را به علت مصدومیت از دست داده. او اگر بدشانس نبود می‌توانست قهرمانی جام جهانی در سال ۲۰۱۴ را با مانشافت تجربه کند.تیمو ورنر، مهاجم سابق چلسی که امسال برای بازگشت به اوج به طور قرضی به لایپزیش برگشته هم دیگر مصدوم تیم هانسی فلیک است. او که در هفته‌های اخیر شرایط بهتری پیدا کرده بود مصدوم شد و حضور در قطر را از دست داد.

شاید یکی از تلخ‌ترین اتفاقات جام جهانی ۲۰۲۲ مصدومیت سادیو مانه، وینگر سابق لیورپول و فعلی بایرن مونیخ باشد. ستاره سنگالی در یکی از آخرین بازی‌های بایرن پیش از جام جهانی مصدوم شده و با وجود قرار گرفتن در فهرست نهایی آلیو سیسه دیشب اعلام شد که نمی‌تواند در جام جهانی به میدان برود.دیگو ژوتا، مهاجم پرتغالی لیورپول هم آخرین بازیکن حاضر در این ترکیب است. او که در دو سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته از بازیکنان مورد نظر فرناندو سانتوش بود اما چندی پیش مصدوم شد و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست داد.
برچسب ها: جام جهانی قطر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها