کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تغییر مقر نیروهای روسیه در اوکراین

28 آبان 1401 ساعت 11:01


 گروه بین الملل: به گفته کارشناسان اطلاعاتی بریتانیا، نیروهای تهاجمی‌روسیه مقر موقت خود به شهر هِنیچسک در حاشیه دریای آزوف واقع در جنوب اوکراین انتقال داده‌اند.
اشغالگران هفته گذشته از پایتخت منطقه‌ای خرسون عقب‌نشینی کردند. به‌روزرسانی اطلاعات روزانه وزارت دفاع در لندن اعلام کرد، این واقعیت که هِنیچسک اکنون انتخاب شده است، نشان‌دهنده اولویت‌ها و نگرانی‌های فرماندهان روسی در تحکیم موقعیت دفاعی خود در جنوب اوکراین است.
کارشناسان بریتانیایی می‌افزایند که هنیچسک در یک موقعیت مناسب برای مقابله با تهدیدات احتمالی از خرسون یا ملیتوپول در شمال شرق و دریافت تدارکات از شبه‌جزیره کریمه اشغالی دریای سیاه قرار دارد. به ویژه که این شهر خارج از برد توپخانه نیروهای اوکراین است که تاکنون به مراکز فرماندهی روسیه آسیب جدی وارد کرده‌اند.
وزارت دفاع بریتانیا از زمان جنگ تهاجمی‌روسیه علیه اوکراین با استناد به اطلاعات محرمانه از روند جنگ به طور روزانه اطلاع‌رسانی می‌کند. با این کار، دولت بریتانیا می‌خواهد هم با روایت‌‌های روسیه از جنگ مقابله کند و هم متحدان را یکپارچه نگه دارد. مسکو لندن را به یک کارزار هدفمند اطلاعات نادرست متهم می‌کند.

 


کد مطلب: 370187

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/370187/تغییر-مقر-نیروهای-روسیه-اوکراین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir