کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از چه زمانی تخت خواب از وسایل واجب خانه شد؟

28 آبان 1401 ساعت 15:00

گروه کسب و کار:


تخت خواب خوب یعنی خواب راحت
یکی از مزایای زندگی مدرن، امکاناتی است که برای خواب راحت در اختیار افراد قرار می‌دهد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها تختخواب است. تختخواب مهم‌ترین آیتم در دکوراسیون اتاق خواب و تضمین کننده استراحت کافی و خواب مناسب است. ولی چه اتفاقی می‌افتاد اگر به‌جای دراز کشیدن در یک تختخواب شیک با تشک و بالش راحت مجبور بودیم روی زمین سفت بخوابیم؟ تخت خواب‌ها از چه زمانی روی کار آمدند؟ از چه زمانی تختخواب‌های چوبی تولید شدند؟ مزایای یک تختخواب خوب چیست و ویژگی‌های آن کدام‌اند؟ در این مطلب به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

تاریخچه مختصر تختخواب
اولین تخت یا شاید هم تشک ساخته شده به دست بشر در حدود 77 هزار سال قدمت دارد. این تخت با لایه‌هایی از مواد گیاهی و حصیر ساخته شده و قطر آن در حدود سی سانتی‌متر است. گذشته از انواع دیگر تشک‌های ساخته شده از انواع گیاهان، اختراع واقعی تخت را می‌توانیم به مصریان باستان نسبت دهیم. یک نمونه از این تخت‌ها در حدود سه هزار سال قدمت دارد. بخش اصلی تخت توسط چوب ساخته شده است و غلاف‌هایی از طلا دارد. همچنین روی آن یک تشک حصیری قرار دارد.
با این حال نباید تصور کنید که در این دوران، تخت‌ها فقط مخصوص پادشاهان و فرماندهان بودند. در همین دوران در کشورهای گوناگون، تخت‌هایی نیز برای قشر مرفه از جنس چوب ساخته می‌شدند. علاوه‌بر چوب و حصیر از ورقه‌های کتان و بالشتک‌هایی از جنس پشم نیز برای راحتی افراد استفاده می‌شد.
 
تولید اولین تختخواب‌های فلزی
تولید تخت‌خواب‌های فلزی در روم باستان رواج یافت. بسیاری از این تختخواب‌ها دارای قدمتی بین دو تا سه هزار سال دارند. استفاده از تشک‌های پشمی نیز در این دوران رایج بود. بسیاری از تخت‌های فلزی روم باستان دارای تکیه‌گاه‌هایی فلزی برای تکیه دادن در حالت نشسته نیز بودند.



پیشرفت تختخواب‌های چوبی
وایکینگ‌ها از جمله پیشگامان تولید تخت خواب چوبی بودند. اما پیشرفت ساخت سرویس خواب چوبی را می‌توان به طراحان ایتالیایی در دوران رنسانس نسبت داد. بسیاری از تخت‌های تولید شده در این دوره علاوه‌بر طراحی بی‌نظیر و حکاکی‌ها و طرح‌های مختلف دارای سایبان نیز بودند.

تخت خواب در دوران مدرن
در قرن هجدهم ساخت تخت خواب‌هایی ساده با قیمت کمتر توسط صنعتگران برای مردم طبقه متوسط آغاز شد. بنابراین این دوره را می‌توانیم دوران رواج عمومی تخت خواب بدانیم. تشک‌های پنبه‌ای نیز در این دوران، جایگزین تشک‌های ایجاد شده با بافه‌های گیاهی از جمله حصیر شدند.
در قرن نوزدهم اتاق‌های خواب کارکرد و جلوه امروزی خود را یافتند. کوچکتر شدند و به محیطی ایمن برای استراحت و خواب زوج‌ها تبدیل شدند. علاوه‌براین کم کم اتاق خواب مخصوص فرزندان نیز ایجاد شد. اما مهم‌ترین اختراع قرن نوزدهم برای خواب راحت در تختخواب، اختراع فنرهای فلزی برای استفاده در تختخواب بود.
پیشرفت‌های صنایع و فناوری‌ها در قرن بیستم آغاز شد و آن‌چه ما امروز با نام تختخواب می‌شناسیم، در این دوره ایجاد شد. از قرن بیستم تا امروز، تنوع تخت‌ها همواره رو به افزایش است. چه از نظر شکل، چه از نظر ابعاد و چه از نظر متریال‌های مورد استفاده در ساخت تخت.

مزایای خرید یک تختخواب مناسب
اولین مزیت خرید یک تختخواب مناسب، خواب کافی و راحت است و خواب کافی و راحت باعث می‌شود شما در برنامه‌های روزانه خود موفق باشید و انرژی بیشتری نیز داشته باشید. برخی از مزایای دیگر خرید تختخواب مناسب را با هم مرور می‌کنیم:
•    یک تخت خواب شیک، دکوراسیون خانه شما تکمیل می‌کند
•    تختخواب خوب باعث می‌شود بدن شما در زمان خواب در بهترین فرم و حالت قرار بگیرد
•    خواب راحت در تخت خواب مناسب، باعث بهبود خلق و خوی شما در طول روز می‌شود

نکات خرید یک تخت خواب ایده‌آل
برای انتخاب یک تخت خواب ایده‌آل ابتدا باید فضایی را که قرار است تخت در ان قرار بگیرد، بررسی و اندازه‌گیری کنید. سپس باید بدانید که قرار است یک تخت خواب یک نفره بخرید یا تخت خواب دو نفره. در مرحله بعد باید ابعاد مدل‌های تخت را با فضایی که در خانه در نظر گرفته‌اید تطبیق دهید. برخی از نکات مهم دیگری که باید در این زمینه به آن‌ها دقت کنید، عبارتند از:
•    وزن تختخواب
•    نوع کفی تخت خواب
•    باکس تشک تخت
•    مدل و طراحی تخت خواب
•    متریال‌های به‌کار رفته در ساخت تخت خواب


 
آخرین نکته مهم در مورد تخت خواب نیز قیمت آن است. برای مثال طبیعی است که قیمت تخت خواب دو نفره از قیمت تخت خواب یک نفره بیشتر باشد. همچنین عواملی مانند سبک طراحی، برند و میزان و نوع متریال نیز می‌توانند بر قیمت تخت خواب موثر باشند.

خرید انواع تخت و سرویس خواب از ایران دکور
علاوه‌بر تمامی نکات راهنمای خرید تخت، روش و مرکز خرید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ایران دکور یکی از برترین مراجع خرید اینترنتی و حضوری انواع آیتم‌های مبلمان و سرویس‌های خواب در ایران است. شما در این فروشگاه می‌توانید انواع تخت خواب یک نفره و دو نفره، تخت خواب چوبی، تختخواب فلزی و سرویس خواب کودک، نوجوان و بزرگسال را متناسب با دکوراسیون منزل خود با کمترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت خریداری کنید.
 


کد مطلب: 370276

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/370276/زمانی-تخت-خواب-وسایل-واجب-خانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir