به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۳۷۰۲۷۷

گرسنگی لبنانی ها با فروپاشی اقتصادی

گرسنگی لبنانی ها با فروپاشی اقتصادی
گروه بین الملل: خانواده های لبنانی محروم از پول نقد برای تغذیه فرزندان شان در خانه و مدارس با مشکل مواجه شده اند و بسیاری از آنان مجبور شده اند بین گرم کردن خود و اعضای خانواده یا پختن غذا یکی را انتخاب کنند.
به گزارش فرارو به نقل از المانیتور؛ بسیاری از خانواده های لبنانی از صرف وعده های غذایی صرفنظر می کنند و پول قرض می گیرند تا زندگی خود را تامین کنند و در نتیجه وابستگی بیش تری به موسسات خیریه توزیع کننده غذا پیدا کرده اند. فعالان اجتماعی هم چنین وعده های غذایی رایگان را برای خانواده ها توزیع می کنند تا آسیب پذیرترین افراد بتوانند به فرزندان شان غذا بدهند.
"نسرین نجم" روانشناس اجتماعی در حال کار بر روی تامین غذای دانش آموزان در چندین مدرسه در بیروت است که به صورت هفتگی به توزیع مواد غذایی می پردازد. او به "المانیتور" می گوید:"پس از شنیدن وضعیت از چندین مدرسه بازدید کردم تا نیازها را ارزیابی کنم و تصمیم گرفتم کارزاری را راه اندازی کنم که می تواند به افرادی که از خانواده های کم درآمد هستند کمک کند".
نجم خاطرنشان کرد که در وعده‌ های غذایی که کودکان به مدرسه می‌برند کمبود مواد مغذی آشکاری وجود دارد به طوری که برخی از دانش آموزان به اندازه یک ساندویچ ساده با یک بطری آب مواد غذایی با خود به همراه داشته اند.
کارزار او در حال رسیدگی به وضعیت کودکانی بود که خانواده های شان وضعیت مالی ناپایداری دارند و برای آنان ساندویچ، میان وعده، میوه و نوشیدنی فراهم کرد. تغذیه برای یک کودک سالم امری حیاتی است و ناامنی غذایی بر سلامت و رشد بسیاری از کودکان تاثیر منفی می گذارد.
"کارولین" متخصص تغذیه کودکان ساکن لبنان به "المانیتور" می گوید:"دیدن بچه ‌هایی که با چنین مقدار کمی غذا برای وعده ناهارشان به مدرسه فرستاده می شوند مایوس کننده و تکان دهنده است".
این شرایط او را نگران می کند. او خاطرنشان کرد که کمبود غذا بر رشد کودکان از نظر جسمی و ذهنی تاثیر منفی می گذارد. او می افزاید:" کمبود غذا باعث عصبانیت، اضطراب و افسردگی و عصبانیت ‌های مکرر می‌ شود زیرا مستقیما بر سیستم عصبی و عملکرد مغز کودک تاثیر می‌ گذارد".
کارولین به خانواده هایی که بودجه کمی دارند توصیه می کند که روی کربوهیدرات ها، منبع پروتئینی مانند آجیل خام یا نخود و یک وعده سبزیجات یا میوه تمرکز کنند. به گفته او مدارس برای جلوگیری از ایجاد حس حسادت در میان دانش آموزان و مقایسه کردن یک دانش آموز با دانش آموز دیگر توجه بیش تری به وعده ناهار و محتویات آن دارند.
کارولین می گوید:" مدرسه‌ای که فرزند من اکنون در آن تحصیل می‌کند سیاستی دارد که به والدین آموزش می‌دهد که چه چیزی به فرزندشان بدهند تا به مدرسه ببرند تا برای همه عادلانه باشد".
در لبنان خانواده به لبه پرتگاه اقتصادی رانده شده اند و تنها با افزایش هزینه ‌ها می ‌توانند کارهای زیادی انجام دهند. قیمت اقلام غذایی در لبنان در ماه‌های اخیر به سرعت افزایش یافته و خانواده‌های بیش‌تری از وعده‌های غذایی صرفنظر می‌کنند و سعی دارند غذای مقرون به صرفه بپزند و یا آن که به دلیل قرض گرفتن پول بدهکار می‌شوند.
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها