به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۳۷۰۲۸۱

ابزار، تیغ و یراق نجاری

گروه کسب و کار: صنعت نجاری جزو صنایع مهم و پایه در سطح جهان به شمار می‌رود و اگر در اطراف خود دقت کنیم محصولات و لوازم بسیاری دیده می‌شود که متریال آن ها چوب و ام دی اف است.
ابزار، تیغ و یراق نجاری
لوازم روزمره همچون میز، صندلی، مبل، تخت و... جزو محصولاتی هستند که در تولید آن ها از چوب و ام دی اف استفاده می‌شود. در این میان علاوه بر متریال چوب از ابزار، تیغ، یراق و.. نیز برای تولید محصولات استفاده می‌کنند که از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و در این مقاله قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم.

ابزار و یراق صنعت چوب
در تولید محصولات چوبی همان طور که گفته شد از ابزار و یراق مختلفی استفاده می‌شود که در نهایت یک محصول کاربردی و مصرفی تولید شود برای مثال جهت تولید یک میز باید از دستگاه های برش، ابزار ها و  تیغ های سی ان سی، ابزارآلاتی همچون سنباده، اره، رنده و.. و یراق آلاتی مثل پایه میز، پیچ، دوبل های اتصال و... استفاده می‌کنند. در ادامه به طور اختصار به توضیح چند برند، ابزار و یراق مورد نیاز در نجاری می‌پردازیم.

انواع تیغ سی ان سی دامار
یکی از مهم ترین ابزارها در صنعت چوب که بر روی اورفرز و سی ان سی نصب می‌شوند تیغ ها هستند. برند دامار جزو معتبرترین برندها در تولید انواع تیغ و مته سی ان سی است که محصولات متنوع در ابعاد مختلف تولید می‌کند. انواع تیغ برش، شیارزن افقی و عمودی، حکاکی، اتصال، بانکی، پروفیل، تونیک، انگشتی و... توسط برند دامار تولید می شود که در صنعت چوب و فلز به کار می‌روند. علاوه بر تیغ ای برند در تولید انواع توپی با مدل و ابعاد مختلف نیز پیشرو است.

تیغ دامار را می توان به دوگروه اصلی تیغ اورفرز و تیغ سی ان سی تقسیم نمود که به شرح زیر می باشند:
•    تیغ سی ان سی: سی ان سی یکی از دستگاه های پیشرفته صنعت چوب است با کمک تیغ های متنوع امور مختلفی از قبیل کف تراشی، فرم دادن لبه، برش، شیارزنی و… را انجام می دهد. با توجه به این که تیغ ها در دو نوع بلبرینگ دار و بدون بلبرینگ تولید می شوند، تیغ سی ان سی به گروهی از تیغ های اشاره دارد که در قسمت کارگیر بدون بلبرینگ می باشند و مناسب نصب بر روی دستگاه سی ان سی می باشند.
•    تیغ اورفرز: در نقطه مقابل تیغ سی ان سی می توان به تیغ اورفرز اشاره نمود که مناسب نصب بر روی اورفرز میزی، دستی و… هستند. تمامی تیغ های بلبرینگ دار و بدون بلبرینگ قابل نصب بر روی اورفرز می باشند.

علاوه بر این تقسیم بندی اصلی، تیغ دامار به مدل های مختلفی از لحاظ کاربرد و موارد استفاده تقسیم می گردد که به شرح زیر می باشند:
1.    تیغ پرداخت
2.    تیغ شیارزن عمودی
3.    تیغ شیارزن افقی
4.    تیغ انگشتی
5.    تیغ اتصال 90 درجه
6.    تیغ بانکی
7.    تیغ دوراهه
8.    تیغ حکاکی
دامار
پایه میز
یکی از محصولات چوبی که در منازل، اداره، کافه، رستوران و... پر استفاده است، میز می‌باشد. میزها در ابعاد مختلف با اشکال هندسی متفاوت همچون مربع، مستطیل، دایره و... تولید می‌شوند و در تولید آن ها از یراق آلاتی همچون پایه، گونیای اتصال، پیچ، دوبل و پین چوبی جهت اتصال قطعات استفاده می‌شود. پایه میز یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده آن است که یا به صورت فلزی یا چوبی تولید می‌شود. پایه میز فلزی در ارتفاع های مختلف تولید می‌شود که متناسب با نیاز می‌توان آن ها را انتخاب نمود. از مزیت های پایه فلزی میز این است که به راحتی با کمک پیچ باز و بسته می‌شود و قابل تعویض است و این که در رنگ بندی های مختلف تولید می‌شود و هر بار می‌توان متناسب با دکور محیط آن ها را با رنگ بندی جدید تغییر داد. از پایه میز فلزی در تولید میز عسلی، میزهای سبک روستیک و سبک دکوراسیون روستیک استفاده می‌کنند. محصولات چوبی مانند میز باید از مقاومت کافی در برابر وزن های مختلف برخوردار باشند؛ به همین دلیل باید از پایه مناسب و با دوامی استفاده کرد. این سازه ها جزء مهمترین و کاربردی ترین وسایل هر خانه است که در انواع سایز و مدل تولید شده اند. افراد براساس نوع و مدل دکوراسیون خود می توانند آنها را انتخاب کنند. اما مسئله ای که افراد باید هنگام خرید به آن توجه کنند، میزان تحمل وزن آنها است. پایه تضمین کننده طول عمر و دوام سازه چوبی خواهد بود. در کارگاه چوب و نجاری انواع مختلفی پایه وجود دارد که نسبت به سازه آن را انتخاب می کنند. پایه میز در انواع پایه خرچنگی، پایه رگلاژی، پایه چوبی، پایه سنجاقی و فلزی تولید شده است که هر کدام از این پایه ها کاربرد خاص خود را دارد.

پایه میز
گل پیچ
پیچ، مهره، واشر و... جزو یراق آلات مهم در تولید ابزار و ماشین آلات به حساب می‌آیند که در این میان گل پیچ یک مدل پیچ محسوب می‌شود که از یک بخش رزوه دار و یک کلگی خورشیدی یا چند ضلعی تشکیل شده است. از گل پیچ برای تولید دستگاه ها، ماشین آلات، ابزارآلات و وسایل مختلف استفاده می‌کنند که هنگام باز و بسته کردن یا تنظیم ارتفاع و ... بدون نیاز به پیچ با کمک دست به راحتی بتوان پیچ و بخش رزوه دار را حرکت داد. علاوه بر گل پیچ، گل مهره ها نیز در تولید دستگاه و ابزارآلات مختلف استفاده می‌شوند.. گل پیچ و گل مهره در ابعاد مختتلف با رزوه های متفاوت تولید و عرضه می‌شوند.
گل پیچ
 
قیمت ابزار و یراق نجاری
با توجه به متنوع بودن ابزار و یراق در صنعت چوب و نجاری، قیمت ها نیز بسیار متفاوت می‌باشند. جهت اطلاع از قیمت ماشین آلات، ابزارآلات، یراق آلات و لوازم چوبی و نجاری می‌توانید به و.بسایت چوبینر مراجعه کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس برقرار نمایید.
choobiner.ir
۰۹۰۲۱۲۳۵۶۲۶
۰۲۱۶۶۵۶۳۰۴۸
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها