به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۳۷۰۳۳۰

بررسی اثرات کووید-۱۹بر بیماران دیابتی

بررسی اثرات کووید-۱۹بر بیماران دیابتی
گروه علمی: گروهی از محققان آمریکایی در حال بررسی اثرات بلند مدت کووید-۱۹ روی بیماران مبتلا به دیابت هستند.به گزارش ایسنا، آیا بیماری کووید-۱۹ می تواند اثرات طولانی مدتی بر سلامت افراد مبتلا به دیابت داشته باشد، از جمله خطر ابتلا به بیماری قلبی را در آنان افزایش دهد؟
 
دکتر دیندر سینگلا از محققان آمریکایی معتقد است ترکیب ژنتیکی بیماران مبتلا به دیابت یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، مستعد ابتلا به بیماری‌های التهابی پس از کووید هستند که بر قلب و مغز تاثیر می گذارد.وی توضیح داد: معتقدیم کووید-۱۹ می‌تواند ساختار ژنتیکی فرد را تغییر دهد که می‌تواند تکثیر بیماری را بیشتر کرده و باعث تشدید علائم دیابت و بیماری‌های قلبی مرتبط شود. 

این محقق که بیشتر دوران تحقیقاتی خود را صرف مطالعه روی نارسایی قلبی، دیابت و التهاب کرده، در مقاله‌ای مکانیزم ها و اثرات احتمالی کووید-۱۹ را روی بیماران مبتلا به دیابت پرخطر و پتانسیل ویروس در پیشرفت بیماری که منجر به التهاب و نارسایی قلب می‌شود، بررسی کرد.

وی تاکید کرد: تصور میکنیم کووید-۱۹ می‌تواند سه تاثیر بلندمدت بر بیماران داشته باشد. یکی اختلال عملکرد شناختی است که می تواند منجر به بیماری آلزایمر شود. دوم، می تواند احتمال ابتلا به دیابت را در بیماران در معرض خطر  تقویت کند. سوم، می تواند عوارض دیابت مانند کاردیومیوپاتی یا بیماری التهاب عضله قلب را تشدید کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، وی این نظریه را مطرح کرده است که ممکن است ترکیب سلولی متفاوتی در خون برخی از بیماران دیابتی که به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند در مقایسه با بیماران دیابتی که هرگز به کروناویروس آلوده نشده‌اند، ایجاد شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها