به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۳۷۰۳۹۵

این مشکلات باعث درد گلو در یک طرف می‌شود

این مشکلات باعث درد گلو در یک طرف می‌شود
گروه علمی: در اکثر بیماری‌های ویروسی یا باکتریایی به نظر می‌رسد که گلودرد کل گلو شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال گاهی اوقات این التهاب و درد بر روی یک بخش یا سمت خاص گلو متمرکز می‌شود.در زیر شرایطی وجود دارد که می‌تواند منجر به درد فقط در یک سمت گلو شود.
 
ترشح پشت حلق
زمانی است که مخاط بیش از حد معمول از حفره بینی به سمت گلو حرکت می‌کند. گاهی اوقات تولید مخاط به دلیل آلرژی، عفونت یا دلایل دیگر افزایش می‌یابد. تحریک ناشی از آن ممکن است فقط یک احساس آزاردهنده باشد، اما همچنین می‌تواند منجر به درد و التهاب شود. در برخی موارد تنها یک طرف گلو را تحت تاثیر قرار دهد و در کودکان بیشتر از بزرگسالان است.

ورم لوزه
زمانی ایجاد می‌شود که یک یا چند مورد از این لوزه‌ها ملتهب یا عفونی شوند، معمولاً به دلیل عفونت ویروسی یا باکتریایی. ممکن است در سراسر گلو درد داشته باشید یا فقط یک لوزه تنها در یک طرف گلو تحت تاثیر قرار گیرد.

آبسه دور لوزه
عفونت سر و گردن است که باعث جمع شدن چرک در کنار لوزه‌ها و حلق می‌شود. در حالی که ممکن است در بیش از یک لوزه دچار التهاب لوزه شده باشید، این امکان وجود دارد که آبسه فقط در یک لوزه ایجاد شود.

آفت دهان
زخم‌های کوچکی هستند که می‌توانند روی غشاهای مخاطی، اغلب در داخل دهان یا روی لثه‌ها ایجاد شوند. اما می‌تواند چندین ناحیه را تحت تاثیر قرار دهد، از جمله:
• گلو
• گونه
• لب
• کف دهان
• سطح زبان
• کام نرم (عضله و بافت همبند در پشت و سقف دهان)

تورم غدد لنفاوی
جمع‌آوری بیش از حد ذرات عفونی می‌تواند باعث تورم شدید غدد لنفاوی شود. از آنجایی که غدد لنفاوی در سرتاسر بدن از جمله در گردن وجود دارند، می‌توانید درد را در یک گره در یک زمان یا بیش از یک گره احساس کنید.

درد عصبی زبانی-حلقی و درد عصبی سه قلو 
این دردهای عصبی یا نورالژی‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که اعصاب مربوط- عصب زبانی-حلقی و عصب سه‌قلو- فشرده یا تحریک شوند.

آبسه یا عفونت دندان
مشکلات دندانی، مانند آبسه یا عفونت می‌تواند به سرعت پیشرفت کند و منجر به تورم و درد در سایر نواحی سر و گردن از جمله گلو شود.

لارنژیت
عفونت گلو است که بر روی حنجره یا جعبه صدا متمرکز است. غدد متورم، گلودرد و گرفتگی صدا اغلب با این عفونت‌ها همراه هستند، اما معمولاً طی چند روز تا یک هفته از بین می‌روند.

کووید19
در حدود 5 تا 10 درصد از افراد مبتلا به کووید19، گلودرد تنها علامت است و داشتن درد فقط در یک طرف گلو غیر معمول نیست.

ریفلاکس اسید معده به مری
بیماری دیگری است که می‌تواند منجر به گلودرد در یک طرف یا یک ناحیه خاص شود.

سرطان‌های سر و گردن
می‌توانند منبع گلودردی باشند که فقط در یک طرف ایجاد می‌شود. در واقع، گلودرد تنها در یک طرف که چهار هفته یا بیشتر طول کشیده است، تقریباً در 10٪ از افرادی که در یک مطالعه ثبت نام کرده بودند، منجر به تشخیص سرطان شد.
مرجع : سلامت
برچسب ها: گلو درد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها