به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۷۰۴۲۳

اگر بلد‌نیستید‌با معترضان حرف بزنید، چیزی‌نگویید

اگر بلد‌نیستید‌با معترضان حرف بزنید، چیزی‌نگویید
گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای بدون درک مناسب از شرایط موجود چه تعمدا و چه سهوا، به ادامه اغتشاشات کمک کرده و با موضع‌گیری‌ تند بی‌اساس به جای دعوت مردم به آرامش به اغتشاشگران کمک می‌کنند.
شهریار حیدری در واکنش به برخی موضع‌گیری‌ها در شرایط فعلی اظهار کرد: در شرایطی که اوضاع کشور به سمت ناامنی می‌رود، هر حرفی می‌تواند به امنیت یا بی‌ثباتی کشور کمک کند؛ اینها موضوعاتی است تحت عنوان «زبان کارشناسی» مطرح می‌شود.
وی ادامه داد: عده‌ای اظهاراتشان کارشناسی و متناسب با شرایط کشور نیست؛ آنها با حرف‌هایشان به ادامه ماجرا کمک می‌کنند. برخی از آنها منافع شخصی خود را به منافع نظام، کشور، انقلاب و ملت ترجیح داده و حرف‌هایی می‌زنند که بیشتر برای خودشان مصرف داشته و سخنانشان از جنس تحریک احساسات و تهدید مردم است.
این نماینده مجلس با بیان این‌که «این اعتراضات پیامی به مسئولان دارد»، گفت: به عنوان یک کارشناس مسائل امنیتی معتقدم که اعتراض بسیاری از مردم به وضعیت موجود از نظر بیکاری، تورم، اشتغال، رفتار مدیران است. آنها مخالف اصل نظام نیستند بلکه عملکرد ضعیف دولت‌های مختلف از گذشته تاکنون باعث اعتراض آنها شده است.
وی توضیح داد: وقتی به وضعیت مردم، معیشت و اشتغال و تورم و مشخصا شرایط جوانان توجه نمی‌شود، مردم هم اعتراضشان را در خیابان‌ بیان می‌کنند. اصلا برخی از موضع‌گیری‌های کارشناسی نیست؛ این موضع‌گیری‌ها نه تنها کمکی به وضعیت موجود نمی‌کند که به شرایط فعلی دامن می‌زند؛ این افراد یا بلد نیستند با معترضان حرف بزنند که خب حرف نزنند؛ مگر مجبورید که سخنی بگویند؛ یا اینکه فکر می‌کنند با تحریک احساسات مردم، به امنیت کشور کمک می‌کنند که این طور نیست.
حیدری با بیان این‌که باید اعتراضات را به دقت مورد ارزیابی قرار داد، گفت: یکسری جریانات در قالب اعتراض، اغتشاش را دنبال می‌کنند لذا باید مردم و معترضان صف خود را از آنها جدا کنند چون اغتشاشگران به زیرساخت‌ها و امنیت مردم و کشور لطمه می‌زنند که به صلاح مردم، نظام و کشور نیست.
نماینده قصر شیرین و سرپل ذهاب در مجلس اضافه کرد: از طرفی دیگر اصلا برخی از موضع‌گیری‌های کارشناسی نیست؛ این موضع‌گیری‌ها نه تنها کمکی به وضعیت موجود نمی‌کند که به شرایط فعلی دامن می‌زند؛ این افراد یا بلد نیستند با معترضان حرف بزنند که خب حرف نزنند؛ مگر مجبورید که سخنی بگویند؛ یا اینکه فکر می‌کنند با تحریک احساسات مردم، به امنیت کشور کمک می‌کنند که این طور نیست. حالت دیگر اینکه آن‌ها تعمدا مردم را تحریک کرده تا به بهانه دفاع از نظام و انقلاب، کمکی به وضعیت موجود کنند.
حیدری در ادامه با یادآوری مصاحبه تلویزیونی‌اش با یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: در این گفت‌وگوی تلویزیونی بنده از لزوم توجه به مردم و حفظ امنیت سخن گفتم اما ایشان همه را اراذل و اوباش خواند؛ این جنس حرف‌ها، دلسوزی برای نظام و انقلاب و کشور نیست و بیشتر در راستای منافع دشمن بیان می‌شود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با تاکید مجددا براین‌که «باید صف معترضان را از اغشاشگران جدا کرد»، گفت: در شرایط فعلی بسیاری از مسئولان و مقامات تذکر داده و از سر کارشناسی و دلسوزی به مردم توصیه‌ کرده که صف خود را از معاندان جدا کنند که باید به آنها گوش داد؛‌ اسرائیل و آمریکا و جریانات اپوزوسیون بیکار ننشسته و به دنبال سوءاستفاده از این شرایط هستند. طبیعتا نیروهای امنیتی هم باید حافظ امنیت باشند چه اینکه در هر کشوری، اگر امنیت به خطر بیفتد برای حفظ آن تمامی تلاش صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در همین وضعیت،‌ عده‌ای بدون درک مناسب از شرایط موجود چه تعمدا و چه سهوا به ادامه اغتشاشات کمک می‌کنند؛ آنها با موضع‌گیری‌های تند بی‌اساس به جای دعوت مردم به آرامش و جدا کردن صف معترضان از مخالفان نظام، به اغتشاشگران کمک می‌کنند. وقتی مردم را تهدید می‌کنید آنها از ترس آسیب وارد شدن به خود، می‌خواهند شرایط ادامه پیدا کنند تا در سایه آن، آسیبی به آنها وارد نشود.در شرایط فعلی از هر طرفی که تلفات داده می‌شود، چه شهدا و چه کسانی که کشته می‌شوند، همه فرزندان این آب و خاک هستند و جای نگرانی وجود دارد. باز هم می‌گویم جریانی توسط اسرائیل بسیج شده تا به کشور آسیب زند. طبیعتا حق حاکمیت بر خورد با عوامل اسرائیل و آمریکا است که آشکارا اصل نظام را هدف قرار داده‌اند اما وضعیت معترضان متفاوت بوده که باید اعتراض آنها را شنید و آنها را تفکیک کرد.
برچسب ها: اعتراضات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها