کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شش‌ترانه‌ای که‌این‌روزها اشک‌ایرانی‌ها را درمی‌آورد

برترین‌ها , 29 آبان 1401 ساعت 12:15


گروه فیلم: در روزهای تلخی که بر ایران گذشت، وفور بازنشر کلیپ‌هایی از جانباختگان خبرساز، تبدیل به نوعی از مراسم سوگ‌واری شده. جانباختگانی که عمدتا در ابتدای جوانی بوده‌اند و خب داغشان عمیق و شدید است. اینجا البته به علل فوت و مسائل پیرامونی کاری نداریم و صرفا این مطلب دریچه‌ای‌ست برای مرور چند قطعه موزیک که در این روزها خیلی شنیده شده.

بارون اومد و یادم داد از علیرضا طلیسچی
علیرضا طلیسچی خوانندگی را در ۱۸ سالگی به صورت حرفه‌ای آغاز کرد. وی در سال 85 با انتشار آثار گروه موفق «علیرضا و حمیدرضا» شناخته شد و این دو با یکدیگر دو آلبوم به نام‌های «نارفیق ۱» و «نارفیق ۲» را منتشر کردند. پس از آن آثار مستقلش را در فضای مجازی منتشر نمود که با استقبال مخاطبین مواجه گردید و قطعه بارون اومد این خواننده از پرتکرارترین این روزهاست.
بارون اومدو یادم داد تو زورت بیشتره
ممکنه هر دفعه اونجوری که میخواستی پیش نره

.....
یه حال عجیبی با تو می‌پیچه تو تنم از مجید رضوی
مجید رضوی نام آشنا در حوزه خوانندگی و آهنگ‌سازی و ترانه‌سرای موسیقی ایرانی می‌باشد . این خواننده توانسته است به تنظیم‌های مسعود جهانی به معروفیت و محبوبیت ویژه‌ای در بین دوست‌داران موسیقی برسد. مجید رضوی از معدود خوانندگان تازه کاری است که توانسته است ترانه و آهنگ سازی برخی ارتسیت های معروف ایرانی همانند فرزاد فرخ ، دانوش و سهراب پاکزاد را انجام دهد. قطعه یه حال عجیبی را بشنویم که یکی از محبوب‌ترین‌های این خواننده در روزهای اخیر بود.
یه حال عجیبی با تو میپیچه تو تنم
تو واسه منی حرف بزن بام دست بکش رو سرم
....
سلطان قلب ها از عارف 
«سلطان قلب‌ها» ترانه‌ای فارسی است که با خوانندگی عارف و آهنگسازی انوشیروان روحانی و ترانه‌سرایی محمدعلی شیرازی ساخته شد و در فیلمی به همین نام محصول سال ۱۳۴۷ مورد استفاده قرار گرفت. این ترانه همچنین توسط پوران و احمد ظاهر نیز باز خوانی شده است. 
یه دل میگه برم برم/ یه دلم میگه نرم نرم
طاقت نداره دلم دلم/ بی تو چه کنم
....
یوک از سورا ایسکندرلی 
سورا اسکندرلی متولد ۱۹۹۴، خواننده و ترانه‌سرای موسیقی پاپ اهل آذربایجان است. موفقیت‌های مهم او با آهنگ‌های «بیر داها یاک» و «یارام دِریندن» و «یوک» بود که دارای محبوبیت زیادی در ترکیه بودند. در سال ۲۰۱۹، «بیر داها یاک» نامزد دریافت جایزهٔ ترانهٔ سال در جوایز پروانه طلایی شد. در فوریهٔ سال ۲۰۲۰، وی جایزه بهترین خواننده پاپ را در چهارمین دورهٔ جوایز ستاره‌های موسیقی دریافت کرد.
هی! حالتون چطوره
بخاطر اومدن من ساکت شدین
.....
ترس از شادمهر عقیلی 
شادمهر عقیلی، خواننده، آهنگساز، نوازنده، و تنظیم کننده ایرانی است که تاکنون ۱۴ آلبوم (۱۳ آلبوم رسمی و ۱ آلبوم غیر رسمی) و ۴۸ تک آهنگ رسمی منتشر کرده است. قطعه ترس با صدا و آهنگسازی شادمهر ، تنظیم مهران جمال راد و شعری از امین ناسوتی است و هفتمین قطعه آلبوم تقدیر شادمهر است که سال 1388 منتشر شد.
ترس ، ترسم از دست تو بوده
برای خواستن عشقم ، نیاد اون
.....
هم‌صدای خوبم از گوگوش
گوگوش عمدتاً به‌خاطر تأثیراتش در موسیقی پاپ ایران مشهور است؛ امّا در دهه‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ خورشیدی در فیلم‌های مختلفی نیز بازی کرده‌ است. او در اواسط دههٔ ۱۳۵۰ به اوج شهرت و موفّقیت رسید و بسیاری از مردم در آن مقط او را شنیدند و همچنان پرطرفدار است.
همصدای خوبم , بخون تا بخونم
عمر من تو هستی بمون تا بمونم 
.....


کد مطلب: 370459

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/370459/شش-ترانه-ای-که-این-روزها-اشک-ایرانی-ها-درمی-آورد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir