به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۳۷۰۵۰۵

ساخت فیلمی براساس رمان تاریخی ژان کلود کریر

ساخت فیلمی براساس رمان تاریخی ژان کلود کریر
گروه فرهنگی:استفان سلریه و وسیم بژی برای ساخت فیلمی انگلیسی زبان بر اساس رمان «مناقشه وایادولید» (The Controversy of Valladolid) شاهکار ادبی نوشته ژان کلود کریر فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویس برنده جایزه اسکار با هم همکاری می‌کنند.رمان «مناقشه وایادولید» با الهام از وقایع تاریخی یک بحث اخلاقی را به نمایش می‌گذارد؛ بحثی که توسط اروپایی‌ها و کلیسای کاتولیک هدایت می‌شد و به چگونگی رفتار با بومیان آمریکا پس از کشف این کشور می‌پرداخت.
 
سلریه و بژی با استفاده از کمپانی‌های تولید فیلم خود، این اثر را تهیه خواهند کرد. این زوج فیلمسازی اعلام کردند که این فیلم در نهایت به نوعی یک «دیوارنگاره درباره تولد آمریکا» خواهد بود.ژان کلود کریر که سال ۲۰۱۴ برنده جایزه افتخاری اسکار شد در سال ۱۹۹۲ به مناسبت پانصدمین سالگرد ورود کریستف کلمب به آمریکا رمان «مناقشه وایادولید» را نوشت. گفته می‌شود مانند کتاب کریر، این فیلم نیز حول محور دو شخصیت واقعی و قدرتمند در کلیسای کاتولیک می‌چرخد که سر مساله بردگی بومیان آمریکایی و یا آزاد کردن آن‌ها با هم درگیر هستند. داستان فیلم در دادگاهی اتفاق می‌افتد که در آن هر دو شخص با هم روبرو می‌شوند و تصمیماتی می‌گیرند که بر سرنوشت میلیون‌ها بومی آمریکایی تاثیر می‌گذارد.
 
این رمان قبلا توسط کریر در سال ۱۹۹۲ برای یک فیلم تلویزیونی با بازی ژان پیر ماریل و ژان لویی ترنتینان در نقش‌های اصلی اقتباس شد. ضمنا از این رمان یک نمایشنامه نیز اقتباس شد که به سراسر تئاتر‌های جهان سفر کرد.ژان کلود کریر که بیشتر برای همکاری با کارگردانان بزرگی، چون لوییس بونوئل، ژان لوک گدار و میلوش فورمن شناخته می‌شد، ۸ فوریه سال ۲۰۲۱ در ۸۹ سالگی درگذشت.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها