به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۳۷۰۵۰۸

چین باید بهای خسارات آب و هوایی را بپردازد

چین باید بهای خسارات آب و هوایی را بپردازد
گروه بین الملل: وزیر توسعه آلمان گفت، کشورهایی مانند چین باید در پرداخت غرامت به کشورهای آسیب دیده از بلایای آب و هوایی سهم بیشتری داشته باشند.
اسونیا شولتزه گفت: در حال حاضر ۲۸ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به چین است. بنابراین این کشور باید سهم بیشتری در مواجهه با بلایا و خسارات ناشی از تغییرات اقلیمی داشته باشد.وی ادامه داد: آنها همیشه پشت این حقیقت که یک کشور در حال توسعه‌اند، خود را پنهان می‌کنند. اما عملا آنها دیگر یک کشور در حال توسعه نیستند.
مذاکره کنندگان آب و هوایی  به بررسی پیشنهاد لحظه آخری اتحادیه اروپا با هدف حل بن بست موجود بر سر تامین مالی برای کشورهایی پرداختند که از بابت بلایای ناشی از تغییرات اقلیمی آسیب دیده‌اند و همچنین تلاش کردند تا به توافق نهایی در نشست سال جاری میلادی آب و هوایی سازمان ملل در مصر نزدیکتر شوند.
پیشنهاد اتحادیه اروپا به منزله ایجاد یک صندوق ویژه برای خسارات و ضررها در کشورهای آسیب پذیرتر است.
پیشنهاد اتحادیه اروپا برخلاف پیشنهاد مطرح شده از سوی کشورهای در حال توسعه و چین است که بر اساس آن می‌خواهند تمامی کشورهای در حال توسعه به این صندوق دسترسی داشته باشند.  
این پیشنهاد از سوی پکن و کشورهای در حال توسعه با استفاده از تعریف سازمان ملل به چین اجازه می‌داد پول دریافت کند، نه آنکه به این صندوق کمک مالی ارائه دهد.
وزیر توسعه دولت آلمان همچنین اعلام کرد: گفت‌وگوها درباره پرداخت اجباری غرامت در شرم الشیخ در جریان است اما من اعتقادی ندارم که این مذاکرات به نتیجه برسد و نیاز است ما این گفت‌وگوها را تمدید کنیم.

 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها