به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۳۷۰۵۵۱
زندگی در گلخانه

اشک و عصبانیت توریست‌ها در قطر

اشک و عصبانیت توریست‌ها در قطر
گروه ورزشی: قطری‌ها نتوانسته‌اند دهکده مناسبی برای بازی‌ها آماده کنند و همین امر باعث نارضایتی هواداران فوتبال شده است. بی بی سی اسپورت با کسانی که در این دهکده حضور داشتند مصاحبه‌هایی انجام داده است.
هنوز در دست ساخت است. روزها مثل جهنم است. اینجا کویری بسیار گرم است.

در کمال تعجب، وقتی شوگو ناکاشیما در گرمای سوزان نحوه بازسازی خانه خود در دو هفته آینده را ارائه می‌دهد، لبخند می‌زند. او می‌گوید اگر لبخند نزنم مجبورم گریه کنم.
حالا نمی‌توانم محل اقامت خودم را تغییر دهم و مجبورم آن را قبول کنم و منتظر بازی‌های ژاپن باشم. او می‌گوید فقط برای خوابیدن به اینجا می‌آیم و در بقیه اوقات در شهر گردش می‌کنم. من نمی‌خواهم اینجا بمانم.
این مرد ۳۱ ساله ژاپنی از اولین کسانی است که به دهکده هواداران در جزیره قتایفان در شمال دوحه رسیده است.
جایی که چند ساعت پس از باز شدن دروازه‌های محل برگزاری بازی‌ها، کماکان ساخت و ساز در آن ادامه دارد.
نشانه‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد‌ همه چیز قبل از ورود‌ مهمان‌ها آماده نباشد.
در مسیر طولانی و پر پیچ و خم به سمت کمپ، علائم شنیداری و بصری ماشین آلات سنگین وجود دارد. جرثقیل‌های ساختمانی به بلندای آسمان می‌رسند و کارگران مشغول کارهایی از سنگ‌ریزی سنگ‌فرش تا سیم‌کشی چراغ‌ها هستند.

و همانطور که به سمت قسمت پذیرش رانندگی می کنید، حصار محیطی بلوک N دقیقاً برچسب 'کمپ هواداران برتر' را در صفحه رزرو رسمی سایت منتشر نمی کند.
1800 چادر وجود دارد که هر کدام می توانند دو نفر را در خود جای دهند.
پدرو و فاطمه در اسپانیا زندگی می کنند اما اینجا هستند تا مکزیک را تشویق کنند. آنها در ماه آپریل ازدواج کردند و این سفر بخشی از ماه عسل آنهاست.
پدرو گفت: "هزینه آن حدود 175 پوند برای هر شب است. صادقانه بگویم آن چیزی که من انتظار داشتم نبود. وقتی تصاویر را می بینید و توضیحات را می خوانید و می‌دانید این یک جام جهانی فوتبال است، انتظار کمی کیفیت دارید."
«این مانند یک هتل پایین‌تر از حد تصور است که می‌توانید در سرتاسر جهان بهتر از آن را پیدا کنید.
او اضافه کرد:
مثل این است که در یک گلخانه باشیم، ما نتوانستیم از ساعت 9 صبح گذشته بخوابیم، حتی به خاطر پرواز خسته هم بودیم.
این چادرها که از پلاستیک ضخیم ساخته شده اند، هر کدام شامل دو تخت یک نفره و یک پاتختی با یک چراغ هستند. یک لایه نازک از فرش در جاهایی به دلیل قرار گرفتن بر روی شن و ماسه، توده‌ای است. یک پنکه برقی چیدمان اتاق را کامل می کند.

فاطمه به بی بی سی اسپورت گفت:
هیچ سازمانی وجود ندارد، هیچ کس چیزی نمی داند."
فروشگاه‌ها بسته هستند، آب آشامیدنی وجود ندارد. این واقعا چیزی نیست که ما برای آن پول دادیم.
همانطور که در خیابان‌ها راه می رویم، هرکسی که با آنها صحبت می کنیم با ما هم عقیده هستند.
برای برخی، واقعیت این وضعیت سخت و مستلزم اقدامات شدیدتر است. جمال، که از پاریس سفر کرده است، حدود 2700 پوند برای اقامت سه هفته ای در دهکده فان پرداخت - اما پس از کمتر از 24 ساعت ماندن در اینجا، در حال بستن چمدان ها و رفتن به سمت خروجی است.
او گفت: 
"برای من این تجربه خوبی نیست. نه شامپو حمام، نه مسواک، نه خمیر دندان وجود ندارد."
جمال همچنین برگه تأیید رزرو خود را با ما به اشتراک گذاشت. او تصور می کرد در حال رفتن به یک هتل است.
یکی از نکات مثبت، هرچند کوچک، این است که کارکنان اینجا مشتاق، مفید و همیشه خندان هستند. حتی اگر گاهی اطلاعات متناقضی می‌دهند، مانند اینکه کجا و چه زمانی می‌توان آب را در محل خریداری کرد و برای خرید آن به یک مچ بند نیاز است.
در فاصله کوتاهی از دهکده بازی‌ها، کلوپ ساحلی قرار دارد. اینجا صفحه نمایش بزرگی دارد که مسابقات و محل فروش الکل را نشان می دهد. همچنان با توجه به اطلاعیه اخیر مبنی بر ممنوعیت آن در ورزشگاه ها!

کلوپ ساحلی نشانه هایی از عدم تکمیل به موقع آن برای بازی اول را دارد. تپه‌هایی از مصالح ساختمانی در اطراف سایت پراکنده شده است و صدای بوق دائمی وسایل نقلیه در حال حرکت و صدای زنگ فلز در هنگام نصب سازه‌ها وجود دارد.
با توجه به همه اینها، کارکنان اینجا به وضوح افرادی خوشبین هستند و بی سر و صدا مطمئن هستند که پارک هواداران آماده خواهد شد و با توجه به اینکه قطر 180 میلیارد پوند برای جام جهانی هزینه کرده است، شاید برنامه های بلندپروازانه آنها را نتوان زیر سوال برد.

با این حال، این کشور در سال 2010 جایزه میزبانی از بزرگترین رقابت فوتبال را دریافت کرد، بنابراین آماده نشدن دهکده بازی‌ها، برای هوادارانی که از سراسر جهان سفر کرده اند و هزینه‌های زیادی برای حضور در اینجا خرج کرده اند، نوید خوبی ندارد.

۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۲۱:۵۳
کبروش گل نحوردن قطر در نیمه دوم تبریک گفت بدون درخواست پول (405647)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۱۵:۳۲
کلا کشورهای اسلامی امکانات چندانی ندارن و برگزاری تورنمت اونجاها کار خوبی نیست، اونم با قوانین مسخره شان (405869)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها