به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۳۷۰۵۷۷

این غذا کلسترول خون را کاهش می‌دهد

این غذا کلسترول خون را کاهش می‌دهد
گروه علمی:خوردن جو و محصولات تهیه شده با آن ۲ نوع کلسترول بد را کاهش می‌دهد.به گزارش ایسنا، جو حاوی بتا گلوکان، مسئول کاهش کلسترول بد و فیبر محلول است که برای فلور روده مفید محسوب می‌شود و باکتری‌های خوب مانند لاکتوباسیل‌ها را افزایش و در عین حال باکتری‌های بدی مانند انتروباکتریاسه را کاهش می‌دهد.
 
کلسترول غیر HDL شامل آن دسته از لیپوپروتئین‌هایی است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.بررسی و تجزیه و تحلیل مطالعات مختلف تایید می‌کند که جو می‌تواند ۲ نوع کلسترول بد را حداقل تا هفت درصد کاهش دهد.
 
دکتر ولادیمیر ووکسان، از محققان این تحقیق، گفت: جو اثر کاهشی بر کل کلسترول بد در افراد پرخطر دارد، اما می‌تواند برای کسانی که کلسترول بالا ندارند نیز مفید باشد.در یک مطالعه متفاوت شرکت‌کنندگانی که ماکارونی غنی شده با سه گرم بتا گلوکان جو مصرف کردند، از افزایش باکتری‌های خوب روده و کاهش کلسترول LDL بهره‌مند شدند.

شرکت‌کنندگان این تحقیق به مدت ۲ ماه هر روز ۱۰۰ گرم ماکارونی متشکل از ۲۵ درصد آرد جو و ۷۵ درصد آرد گندم دوروم مصرف کردند.این ترکیب غذایی توسط بدن شرکت‌کنندگان در این آزمایش به خوبی تحمل شد و هیچ نشانه‌ای از درد شکم یا نفخ در آنان دیده نشد.

علی‌رغم این واقعیت که جو دارای بتا گلوکان بیشتری نسبت به جوی دوسر است و فواید متعددی برای سلامتی دارد، اما به اندازه برخی دیگر از غذا‌های سالم محبوب نیست.جو حاوی کالری کمتر و پروتئین و فیبر بیشتر نسبت به جو دوسر است که فاکتور‌های مهمی برای افراد دارای مشکلات رژیم غذایی یا وزن به شمار می‌آید.دکتر ووکسان معتقد است پس از بررسی شواهد می‌توان گفت جو به طور کلی در کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی به اندازه جو دوسر موثر است.
 
برچسب ها: کلسترول خون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها