کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونق بازار اجاره کارت ملی در بازار دلار

30 آبان 1401 ساعت 11:58


گروه اقتصادی: در بازار ارز تهران قیمت دلار در روز یکشنبه در نوسان بود. در نهایت هم قیمت یکشنبه مثل شنبه بسته شد اما در بازار هرات نرخ نسبت به شنبه ۲۰۰ تومان بالاتر بود.معامله‌گران اعتقاد داشتند نرخ هرات با تهران همخوان نیست. از نگاه آن‌ها دلیل آن هم کاهش عمق بازار تهران بواسطه برخورد‌های انتظامی و قضایی بوده است.هرچقدر در بازار آزاد، روند کم‌رمق و کم حجم بود، در بازار‌های رسمی شور و حرارت بالایی داشت.

قیمت یورو متشکل ارزانتر از دلار شد
به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار متشکل در روز یکشنبه ۳.۹ درصد بالا رفت. با این افزایش، دلار متشکل وارد کانال ۳۱ شد. در مقابل قیمت یورو در این بازار ۲.۲۷ درصد ارزان شد. درحالیکه یوروی متشکل از دلار ارزانتر بود، در بازار توافقی این روند برعکس است.یورو توافقی ۳۴ هزار و ۸۰۰ تومان و دلار توافقی در ۳۳ هزار و ۲۰۰ در معامله بود؛ که اینجا شاهد اختلاف ۱۶۰۰ تومانی به نفع یورو هستیم، درحالیکه در بازار متشکل یورو ۱۸۰۰ تومان ارزانتر از دلار بود.

فاصله قیمت دلار توافقی با بازار آزاد
به گزارش اکوایران، این تنها بخش ناهمخوان در بازار ارز نیست. فاصله قیمت دلار توافقی با بازار آزاد هم بالا است. شکاف ۱۵۰۰ تومانی موجب شده است اجاره کارت ملی با وجود مسایل مالیاتی، مجددا رونق بگیرد.

اجاره کارت ملی رونق گرفت
هر کارت ملی بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان در بازار یکشنبه اجاره داده می‌شود.

خرید دلار در تهران، تبدیل به لیر در ترکیه
در بازار ارز یکشنبه یک اتفاق جالب افتاده بود. ناهمخوانی بازار‌ها موجب شده است عده‌ای از معامله‌گران در تهران دلار بخرند، در ترکیه به لیر تبدیل کنند و در این چرخه روی هر دلار حدود ۲۰۰۰ تومان سود ببرند.معامله‌گران می‌گویند دلار ۳۵ تومانی در تهران و تبدیل آن به لیر در ترکیه به واسطه به هم خوردن نسبت‌ها است. به گفته آن‌ها فروش دلار در ترکیه بر پایه ریال بیش از ۳۷ هزار تومان است.

سکه فروشان زیاد شدند
مشاهدات میدانی نشان می‌دهد سکه‌فروشان در بازار زیاد شده‌اند. این افزایش شمار سکه‌فروش‌ها خیلی عجیب است. برخی معامله‌گران کهنه‌کار تصور می‌کنند سکه‌فروشان جدید پوششی هستند و کارگزاران سکه‌فروشی‌های قدیم، بواسطه بحث‌های مالیاتی از طریق رصد گردش حساب وارد بازار شده اند.از نگاه آن‌ها سکه‌فروشان پوششی، گردش حساب سکه‌فروش‌های کهنه‌کار را پایین می‌آورند.

قیمت سکه رفاه چند؟
آخرین نکته بازار هم قیمت بالاتر سکه رفاه از بازار بود. سکه رفاه در معاملات یکشنبه ۱۶ میلیون ۵۰۰ هزار قیمت خورده است درحالیکه سکه در بازار ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در معامله بود.


کد مطلب: 370674

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/370674/رونق-بازار-اجاره-کارت-ملی-دلار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir