به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۷۰۶۹۰

پرستاران‌خواستارپاسخگویی‌نظام پرستاری هستند

پرستاران‌خواستارپاسخگویی‌نظام پرستاری هستند
گروه جامعه: یک فعال صنفی پرستاران می‌گوید: این بی‌حقوقی امروز نتیجه‌ی عدم مشارکت نمایندگان واقعی جامعه‌ی پرستاری است.به گزارش ایلنا، پرستاران از خلف وعده‌ها در زمینه‌ی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انتقاد دارند؛ خلف وعده‌هایی که به گفته‌ی رحمان پناه (قائم مقام خانه پرستار و فعال صنفی پرستاران) بیش از هرچیز دست پخت سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت است.

او تاکید می‌کند: وقتی کارانه قاصدک را به جای تعرفه‌گذاری جا زدند و به وزارت بهداشت ارائه دادند، حواس‌شان نبود که جامعه‌ی پرستاری هیچ رضایتی از این امر ندارد! بعد از پانزده سال غفلت از اجرای قانون، حالا پرستاران را دور زده‌اند و ادعا می‌کنند شیوه نامه‌ی قاصدک همان نظام تعرفه‌گذاری‌ست در حالیکه تعرفه‌گذاری تعریف دیگری دارد و باید شیوه‌نامه و نظام آن با مشارکت نمایندگان واقعی جامعه‌ی پرستاری کشور تنظیم می‌شود.

به گفته‌ی رحمان پناه، حالا سازمان نظام پرستاری و رئیس آن، حق اعتراض ندارند، چراکه آنچه امروز می‌بینیم نتیجه عملکرد خود اینهاست و همینها در سال ۹۳_۹۴ شیوه مراقبتی کیس متد را با قاصدک مخلوط کرده به عنوان تعرفه‌گذاری به خورد مجلس وقت دادند و حالا هم صفر تا صد شیوه نامه قاصدک را به جای تعرفه گذاری به دولت و وزارت تحویل دادند.

این فعال پرستاری در پایان اضافه می‌کند: عوام فریبی کافیست؛ جامعه‌ی پرستاری آگاه و هشیار است و به حقوق قانونی خود آشناست. جامعه‌ی پرستاری کشور رضایتی از این تعرفه‌گذاری که دست پخت آقایان است و واقعاً تعرفه‌گذاری نیست، ندارد. حق و حقوق پرستاران بعد از دو سال کرونا و دردسرهای بسیار آن بیش از این است که کارانه قاصدک را جای تعرفه‌گذاری جا بزنند و بگویند قانون اجرا شد!
برچسب ها: پرستاران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها