به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۷۰۶۹۲

این سه نفر علیه من باند درست کرده بودند!

این سه نفر علیه من باند درست کرده بودند!
گروه ورزشی: سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه‌ای به مهدی طارمی، کریم انصاری فرد و احسان حاج صفی تاخت.به گزارش ایلنا، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در زمان ریاست شهاب الدین عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال، در روز دیدار تیم ملی مقابل انگلیس در گفتگو با رسانه slobodnadalmacija اظهارات عجیبی را مطرح کرده است.اسکوچیچ با گلایه از بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی می‌گوید مهدی طارمی به همراه کریم انصاری فرد و احسان حاج صفی در تیم ملی باند ایجاد کرده بودند!

مشروح صحبت‌های اسکوچیچ را در زیر می‌خوانید:
- من جانشین مارک ویلموتس بلژیکی شدم که ایران را به شرایطی رساند که برای عبور از مسابقات مقدماتی اجازه نداشتیم حتی یک امتیاز از دست بدهیم.
او دو بازی مقابل هنگ کنگ و کامبوج را برد، بقیه را باخت و هفت میلیون دلار دستمزد گرفت. بعد از اینکه هدایت ایران را در اختیار گرفتم، یک امتیاز هم کم از دست ندادم، بحرین را خارج از خانه و عراق را بردیم که سال هاست آنها را شکست نداده اند.

در دور دوم مقدماتی جام جهانی، کره جنوبی، عراق، امارات، سوریه و لبنان را پشت سر گذاشتیم و بعد به ذهنم رسید که مردی که ویلموتس را آورد و بدهی های کلان گذاشت، رئیس فوتبال ایران است. گروه مهدی تاج - اخراجم کرد!؟ بعد از اینکه بیشترین امتیاز تاریخ یک تیم ملی آسیا را در مسابقات مقدماتی جام جهانی کسب کردم و در 18 بازی 15 پیروزی کسب کردم!

کسی که دوباره به عنوان رئیس انتخاب شد، کارلوس کی روش پرتغالی را آورد که به عنوان مربی با کلمبیا و مصر در این مسابقات ناکام ماند. و او کاری را که من سه سال خلق کرده بودم به دست گرفت. قرارداد من با ایران تا سال 2023 بود و آن‌ها آن را تا آخر پرداخت کردند.- من سزاوار احترام بیشتری بودم، هیچکس نمی‌تواند انکار کند که آن‌ها را از رتبه 33 به 22 در رنکینگ فیفا رساندم. وقتی از تهران می‌رفتم، مردم به من گفتند «بعد از کاری که با تو کردند، ببخشید، اینجا ایران است» و طبق رسم آنجا، شانه ام را بوسیدند. نمی خواستم مشکلات را علنی کنم چون می خواستم جو آرام را در تیم حفظ کنم.

برای من مهم بود که در همه تصمیمات "خودم باقی بمانم". خوب، من با سرم و همکارانم ملادن ژگانجر، ماریجو توت و کرونوسلاو رندولیچ که خودشان را برای ایجاد یک نتیجه تاریخی آماده کردند، هزینه کردم.در حال حاضر چند پیشنهاد از تیم های ملی و باشگاه های آسیایی دارم اما عجله ای ندارم. من می خواهم بالاخره باشگاه یا یک تیم ملی را تحویل بگیرم که جاه طلبی های بزرگی دارد، چون به جز فولاد ایران، همیشه زمانی می آمدم که همه چیز در حال فروپاشی بود.

- در فوتبال کلمه اصلی «بستگی» است. موفقیت در یک لحظه خاص به چیزهای زیادی "بستگی" دارد. فولاد که در زمان حضور من قهرمان ایران بود در فصل بعد به مقام اول نرسید زیرا 24 ساعت مانده به شروع مسابقات هشت بازیکن طرز اول من به خدمت سربازی فراخوانده شدند.

 به عنوان یک بازیکن، یک بازیکن تاکتیکی بزرگی بودم، اما خیلی سریع و جنگنده نبودم. و وقتی برخی از روزنامه نگاران از من می پرسند "آیا مربی اسکوچیچ اکنون بازیکن اسکوچیچ را انتخاب می‌کند" به او پاسخ می دهم "بستگی دارد". اگر مربی بارسلونا بودم، او را نمی‌گرفتم، اگر مربی ریجکا بودم، او را انتخاب می‌کردم.- در پورتو هیچکس با طارمی مشکلی ندارد اما در ایران که مقام خدایی دارد، فکر می کند حق دارد با چیزی که حیطه کارش نیست برخورد کند! وقتی داشتیم همه چیز را می بردیم، علناً می گفت جو خوب نیست، باورش نمی شد در دو بازی که بردیم او را کنار گذاشته باشم.

حاج صفی و انصاری فرد دو بازیکن از آاک یونان که در پایان دوران فوتبالی خود بودند به او پیوستند. آنها بدشان نمی آمد که من آن‌ها را چند ماه قبل از این که رئیس وقت(عزیزی خادم) می خواست آنها را بدرقه کند نجات دادم. وقتی دیدند در جنگ با دیگران شکست می خورند به طارمی پیوستند. کی روش، سرمربی سابق و فعلی ایران زمانی به طارمی کمک کرد تا به ریو آوه پرتغال بیاید و حالا او را به جام جهانی خواهد برد.آزمون کاملا برعکس طارمی، متواضع و خوش قلب است و با اینکه نابغه فوتبالی است، به راحتی می توانید او را هدایت کنید. مربی اگر بخواهد هدایت شود، می تواند بازیکنی را هدایت کند، این برای طارمی غیرممکن بود.
برچسب ها: دراگان اسکوچیچ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها