به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۷۰۷۰۱

نرخ جهانی طلا کاهش یافت

نرخ جهانی طلا کاهش یافت
گروه اقتصادی:قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۷۴۶ دلار و ۳ سنت رسید.به گزارش بازار، واضح‌تر شدن مسیر سیاست پولی آمریکا در ماه‌های آینده باعث کاهش نسبی قیمت طلا شده‌است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۷۴۶ دلار و ۳ سنت رسید.

جزئیات اجلاس گذشته فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه منتشر می‌شود و احتمالاً سیاست‌های این بانک برای ادامه روند افزایش نرخ بهره را مشخص خواهد کرد.درحالی‌که کاهش نرخ تورم در ماه‌های اخیر در آمریکا احتمال آرام شدن روند افزایش نرخ بهره در اجلاس ماه دسامبر را افزایش داده و باعث قدرت گرفتن بازارها شده، اما اظهارنظرهای اخیر مقامات فدرال رزرو آمریکا نشان می‌دهد افزایش نرخ بهره همچنان ادامه خواهد داشت.

دورنمای دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا مثبت است و بر بازار فلزات گرانبها تأثیر می‌گذارد. شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافته و به ۱۰۷ رسیده است.افزایش مکرر و شدید نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به‌شدت بازارهای فلزات گران‌بها را در سال جاری میلادی تحت تأثیر قرار داده و تقاضا برای این سرمایه‌ها را پایین آورده است، چون هزینه نگه‌داری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس پس‌از کاهش شدید در هفته گذشته به‌خاطر نگرانی در مورد تقاضا در چین به‌عنوان یکی از واردکنندگان بزرگ این فلز، تغییر چندانی در روز دوشنبه نداشته است. قیمت مس ۷.۲ درصد در هفته گذشته کاهش یافت و در حال حاضر حدود ۳.۶۴۰۵ دلار در هر پوند معامله می‌شود.چین با هدف مهار بدترین گسترش ویروس کرونا طی ۷ ماه گذشته، بخش‌های بیشتری از کشور را قرنطینه کرده‌است. رشد اقتصادی در چین به‌شدت در سال جاری میلادی به‌خاطر سیاست کرونای صفر کند شده، بدین‌ترتیب تقاضا برای انواع کالاها در این کشور پایین آمده‌است.همچنین قیمت نقره امروز با ۱.۱۱ درصد کاهش به ۲۰ دلار و ۹۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۷ درصد کاهش ۹۷۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها