به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۳۷۰۷۵۵

امروز در پیرانشهر و جوانرود چه خبر بود؟

امروز در پیرانشهر و جوانرود چه خبر بود؟
گروه سیاسی: امروز ۳۰ آبان ۱۴۰۱، بعد از مراسم تدفین ۳ نفر از جانباختگان اعتراضات دیروز در شهرهای جوانرود و پیرانشهر، مردم معترض پس از بازگشت از آرامستان‌های این دو شهر در خیابان‌ها، اقدام به شعار دادن نمودند که بر‌‌اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی به طرف آنها تیراندازی شده و وضعیت این دو شهر به شدت ملتهب و ناآرام گزارش شده است.
گفتنی اینکه، امروز صبح، جمعیت زیادی از مردم جوانرود در استان کرمانشاه  در مراسم خاکسپاری دو نفر کشته‌شدگان اعتراضات این شهر شرکت کردند و شعارهایی سر دادند. بهاءالدین ویسی و عرفان کاکایی شامگاه یکشنبه در جوانرود کشته شدند. از سوی دیگر، امروز دوشنبه از شهر پیرانشهر در استان آذربایجان غربی صدای رگبار ممتد شنیده می‌شود. این شهر امروز صحنه حضور گسترده مردم برای شرکت در مراسم خاکسپاری «کاروان قادر شوکری» نوجوان ۱۶ ساله کشته‌شده در اعتراضات بود. معترضان در این مراسم شعارهایی سردادند.

نماینده مهاباد در مجلس: تاکنون ۱۱ نفر از مردم مهاباد کشته شده‌اند
روزنامه اعتماد به‌نقل از جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس نوشت تا دیروز ۱۱ نفر از مردم در مهاباد کشته شده‌اند و حتی افرادی در میان کشته‌شدگان هستند که در اعتراض حضور نداشتند. این نماینده مجلس همچنین اخبار تیراندازی به خانه‌ها و مغازه‌های مردم را تأیید کرده و گفته است خسارات مالی فراوانی به مردم وارد شده است. محمودزاده توضیح داد که «از روز شنبه نیروهای امنیتی در مناطق مختلف شهر مستقر شده و برخی از آنها به پنجره‌های خانه‌های مردم، مغازه‌ها و ساختمان‌های مردم شلیک کرده‌اند.» این نماینده مجلس افزود: «در اینکه این افراد متعلق به نیروهای امنیتی و حکومتی بودند، تردیدی نیست، اما اینکه از نیروهای سپاهی بودند، یا نیروی انتظامی بودند یا لباس‌شخصی‌ها بودند، هنوز مشخص نشده‌است. مردم مهاباد معترضند که چرا باید به خانه مردم، ساختمان‌ها و مغازه‌های مردم شلیک کنند و خسارت ایجاد کنند؟» پیش از این ویدئوهای متعددی از مهاباد منتشر شده بود که نمونه‌هایی از این صحنه‌ها در آن‌ها دیده می‌شد.
محمودزاده همچنین گفت: «پس از کشته‌شدن اسماعیل مولودی در مراسم چهلم مهسا امینی، مردم مهاباد در مراسم خاکسپاری او حضور جدی پیدا می‌کنند و خواستار برخورد با قاتلان او در هر لباس و منصبی می‌شوند. اما به دلیل سوءتدبیرها در مراسم تشییع جنازه اسماعیل مولودی، پنج نفر دیگر از جوانان با تیر جنگی کشته می‌شوند.» آن‌چنان‌که این نماینده مجلس توضیح داده، روند اعتراضات مردم مهاباد با کشته‌شدن معترضانی در مراسم کشته‌شدگان قبلی اوج گرفته است. در حال حاضر فضای این شهر همچنان امنیتی گزارش می‌شود و یگان‌های ویژه با تجهیزات و تسلیحات حضور گسترده‌ای در این شهر دارند.
برچسب ها: اعتراضات مهاباد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها