کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باید تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کرد

1 آذر 1401 ساعت 11:00


گروه بین الملل: رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از هماهنگی با متحدان برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به دلیل ارسال پهپادهای جنگی به روسیه خبر داد. این اتحادیه ۳۲ شخصیت و نهاد ایرانی را قبلا به‌ دلیل سرکوب اعتراضات تحریم کرده است.
اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در کنفرانس امنیتی در منامه گفت علیرغم اقدامات تنبیهی غرب، ایران موفق شده است به تعداد کافی پهپادهای جنگی تولید کند.به گفته فون در لاین جمهوری اسلامی پهپادها را در اختیار نیروهای نیابتی در منطقه و دیگر شرکای خود مانند روسیه قرار داده است.مسکو به طور فزاینده‌ای از پهپادهای نسبتا ارزان قیمت ایران در جنگ اوکراین برای حفظ زرادخانه موشکی خود استفاده می‌کند.
پیش‌تر روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" گزارش داده که روسیه قراردادی را با جمهوری اسلامی برای تولید داخلی پهپادهای جنگی ایرانی در خاک روسیه منعقد کرده است.
فون در لاین در ادامه تاکید کرد که تحریم‌های آتی اتحادیه اروپا علیه ایران می‌تواند بر اساس تحریم‌هایی باشد که علیه مسکو اتخاذ شده‌اند، تحریم‌هایی که بیشتر روی "نقاط ضعیف اقتصاد و جریان‌های تجاری" تمرکز دارند.به گفته فون در لاین باید کالاهایی که قابل جایگزینی نیستند را تحریم کرد تا از نوسازی اقتصادی جلوگیری شود.


 


کد مطلب: 370827

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/370827/باید-تحریم-های-بیشتری-علیه-ایران-اعمال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir