به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۷۰۸۳۵

چرا رهبر کره شمالی از دخترش رونمایی کرد؟

چرا رهبر کره شمالی از دخترش رونمایی کرد؟
گروه بین الملل: در عکسی که روز شنبه منتشر شد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی همراه با دخترش در حال بازرسی از موشک بالستیک قاره‌پیما تازه‌ای به نام هواسونگ – ۱۷ در فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ دیده شده است.
به گزارش فرارو به نقل از تایمز ژاپن، انتشار عکس‌های «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و دخترش در حال مشاهده پرتاب موشک اولین افشاگری عمومی از وجود یکی از فرزندان او می‌باشد. رسانه دولتی کره شمالی موشک تازه را قوی‌ترین موشک بالستیک قاره‌پیما تا به امروز معرفی کرده است.
آیا «جو آئه» دختر بچه کیم همان دختری است که «دنیس رودمن» ستاره سابق بسکتبال امریکایی پیش‌تر گفته بود در سفری که در سال ۲۰۱۳ میلادی به کره شمالی داشته از وجود آن مطلع شده بود؟ اگر چنین است چرا کیم او را اکنون به جهان نشان داده است؟«سو کیم» تحلیلگر کره‌ای در شرکت رند می‌گوید: «نمی دانم که آیا این تصمیم از سوی کیم بوده یا خیر اما به نظر می‌رسد ما بیش‌تر از آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای تازه کره شمالی از افشای وجود جو آئه متعجب شده‌ایم».
در گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های دولتی تمرکز بر دیدار رهبر کره شمالی برای مشاهده آزمایش «تاریخی» یک «سلاح استراتژیک بزرگ» بود. این گزارش‌ها که پرتاب موشک را «نقطه عطف مهمی» در توسعه تسلیحات هسته‌ای کشور می‌نامند تنها چند کلمه به دختر کیم اختصاص داده‌اند و تنها اشاره کرده‌اند که کیم به همراه «دختر و همسر محبوب اش» در این مراسم حضور یافته بود.یکی از عکس‌ها این دختر را نشان می‌دهد که یک ژاکت سفید پف کرده، شلوار مشکی و کفش‌های قرمز پوشیده و دست در دست پدرش به موشک هواسونگ -۱۷ که تصور می‌شود قادر است تقریبا به هر نقطه‌ای از جهان ضربه بزند نگاه می‌کند.
کارشناسان می‌گویند که وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل تبلیغات کره شمالی به میان می‌آید هر چه سطح و رتبه فردی که با آن پروپاگاندا مرتبط است بالاتر باشد وزن بیش‌تری به پیام تعلق می‌گیرد. «راشل مینیونگ لی» عضو غیر مقیم برنامه ۳۸ شمال در اندیشکده مرکز استیمسون در مقاله‌ای نوشت: «پیونگ یانگ در انتقال پیام‌های عمومی خود بسیار دقیق و محاسبه شده عمل می‌کند این که چه اطلاعاتی منتشر می‌شود و چگونه آن اطلاعات را چارچوب‌بندی می‌کند. در چه سطحی و برای چه کسی و در چه زمانی چارچوب‌بندی می‌کند. با ردیابی الگوها و تغییر در روندها در رسانه‌ها می‌توان بینشی در مورد تفکر فعلی و نیات آینده رهبری کره شمالی به دست آورد».
برای مثال، ناظران مسائل کره شمالی می‌گویند اولین نمایش عمومی «ری سول جو» همسر کیم در رویدادی رسمی در سال ۲۰۱۱ میلادی به منظور کمک به نشان دادن موضعی نرم‌تر از سوی کره شمالی در داخل و خارج از کشور بود. او تا یک سال پس از نمایش چهره‌ای در انظار عمومی به طور رسمی به عنوان همسر کیم معرفی نشد.
ری مدت‌هاست که یکی از مهره‌های رسانه‌های دولتی بوده است با عکس‌هایی که نشان می‌دهد همسرش را در بازدیدهای مختلف از جمله پرتاب موشک همراهی می‌کند. با این وجود، تا روز شنبه هیچ گونه تایید رسمی‌ای مبنی بر بچه دار شدن این زوج وجود نداشت. به گفته آژانس جاسوسی کره جنوبی کیم ۳۸ساله حداقل سه فرزند دارد از جمله یک پسر که در حدود سال ۲۰۱۰ میلادی به دنیا آمده و یک دختر دیگر در سال ۲۰۱۷ میلادی متولد شده است.
مشخص نیست که آیا دختری که در تصویر به تصویر کشیده شده در واقع جو آئه است یا خیر هرچند برخی ناظران گفتند که به نظر می‌رسد سن او با روایت رودمن مطابقت داشته باشد.
ارائه تصویری ملایم تر؟
کیم، سومین نسل از خاندان کیم که بر این کشور منزوی حکومت می‌کند امسال شلیک بی‌سابقه‌ای از موشک‌ها را انجام داده است از جمله شلیک آزمایشی بر فراز ژاپن علاوه بر شلیک آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیما که در روز شنبه انجام شد. با این وجود، نمایش قدرت نظامی رهبر کره شمالی از مدت‌ها پیش توسط کارشناسان پیش بینی شده بود.
اما چرا کیم اکنون برای اولین بار یکی از فرزندان‌اش را به رخ می‌کشد؟ «جان دلوری» کارشناس کره شمالی و استاد دانشگاه یونسی در کره جنوبی معتقد است که این احتمال وجود دارد که کیم مانند اولین حضور همسرش در انظار عمومی این بار نیز قصد «نرم تر» نشان دادن تصویر خود و رژیم‌اش را داشته باشد. او در توئیتر با اشاره به لقبی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا به کیم داده بود نوشت: «کیم یک مرد موشکی کوچک جنگ طلب یا خودشیفته نیست».
او اشاره کرد که نمایش دختر کیم از سوی او می‌تواند به این معنا باشد که به جهان نشان دهد که «او پدر خوبی است و از خانواده‌اش محافظت می‌کند همان طور که از مردم کره شمالی محافظت می‌کند.»علیرغم آن که برخی از تحلیلگران گفتند که معرفی یکی از فرزندان کیم از سوی او ممکن است نشان دهنده چیزی در مورد روند جانشینی بالقوه باشد هنوز پاسخ دقیقی در این باره وجود ندارد.
وضعیت سلامتی کیم به دلیل وضعیت جسمانی و غیبت‌های پرحاشیه‌اش در انظار عمومی موضوع شایعات بوده است. در سال ۲۰۲۰ میلادی غیبت سه هفته‌ای کیم این گمانه زنی را برانگیخت که رهبر چاق کره شمالی با یک مشکل جدی سلامت دست و پنجه نرم می‌کند. هنگامی که او سرانجام دوباره ظاهر شد تحلیلگران اشاره کردند که نشانه‌هایی وجود دارد که او تحت روند درمان پزشکی قرار گرفته است.واقعیت آن است که مسائل مرتبط با رهبری کره شمالی از جمله جانشینی پس از کیم جونگ اون در جعبه سیاه باقی مانده و راه‌های کمی برای تایید یا رد آن وجود دارد مگر آن که رژیم کره شمالی خود واقعا اشاراتی به آن داشته باشد.
«سونگ یون لی» استادیار مطالعات کره در دانشگاه تافتس در ایالات متحده اشاره می‌کند که اگرچه ممکن است نمایش دختر کیم در انظار عمومی به طور مستقیم به طرح و برنامه‌ای برای رهبری کره شمالی پس از کیم جونگ اون اشاره نکند اما این اقدام دیدگاه رهبر کره شمالی را مبنی بر باقی ماندن او در قدرت برجسته می‌کند.
لی می‌گوید: «رژه کیم با فرزندش و تماشای پرتاب موشک نهایت شادی او را نشان می‌دهد. او به دنیا با این تصویر گفت که وقت دارد در حالی که جهان وقت ندارد».
کیم درخواست‌های ایالات متحده برای بازگشت به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را نادیده گرفته و گفته که قانون جدیدی که کشورش در ماه سپتامبر تصویب کرد وضعیت هسته‌ای آن کشور را غیر قابل بازگشت می‌کند و از هرگونه مذاکره برای کنار گذاشتن زرادخانه‌اش جلوگیری خواهد کرد.
خط مشی قاطعانه او همراه با ظاهر شدن غیر منتظره همراه با دخترش در جریان آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما به این نظر کارشناسان اعتبار می‌بخشد که برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی که پس از مرگ پدرش کیم جونگ ایل در سال ۲۰۱۱ به رهبر فعلی اعطا شد به نسل چهارم سلسله کیم نیز انتقال خواهد یافت.
«جنی تاون» مدیر گروه تحقیقاتی کره شمالی رصد کننده ۳۸ شمال با انتشار پستی در توئیتر با تصاویری از کیم و دخترش نوشت: «به نظر می‌رسد او به دنبال تقویت برنامه تسلیحاتی کره شمالی است. او می‌خواهد نشان دهد این میراث ادامه خواهد یافت».


 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها