کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهکاری که مغز را ۱۰ سال جوان‌تر می‌کند

1 آذر 1401 ساعت 9:18


گروه علمی:نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ورزش منظم و متوسط حدود ۱۰ سال سرعت پیری مغز را کاهش می‌دهد. یک مطالعه ۸۷۶ فرد بالای ۶۵ سال را بیش از ۱۰ سال مورد بررسی قرار داد. افراد حاضر در این مطالعه تحت آزمون حافظه و مهارت‌های تفکر همراه با اسکن مغز قرار گرفتند.
 

متاسفانه ۹۰ درصد از افراد شرکت‌کننده در این مطالعه گزارش کردند که ورزش سبک انجام داده‌اند یا ورزش نکرده‌اند.ورزش سبک شامل مواردی مانند یوگا و پیاده‌روی و ورزش متوسط شامل مواردی مانند ورزش هوازی، کالیستنیک و دویدن بود.
 
دکتر کلینتون بی رایت، محقق این تحقیق، گفت: تعداد افراد بالای ۶۵ سال در ایالات متحده در حال افزایش است. به این معنا که بار سلامت عمومی ناشی از مشکلات فکری و حافظه احتمالا افزایش خواهد یافت.نتایج مطالعه ما نشان داد برای افراد مسن، ورزش منظم ممکن است محافظت کننده باشد و به آنان کمک کند توانایی‌های شناختی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند.

پس از پنج سال کسانی که حداقل فعالیت متوسطی داشتند، می‌توانستند کلمات بیشتری را از فهرست ارائه شده توسط محققان به خاطر بسپارند و کار‌های ساده را سریع‌تر انجام دهند.دکتر رایت اظهار کرد: فعالیت بدنی گزینه جذابی برای کاهش بار اختلالات شناختی در سلامت عمومی است، زیرا هزینه پایینی دارد و تداخلی با دارو‌ها ندارد.
نتایج این مطالعه نشان می‌دهد ورزش متوسط تا شدید ممکن است به افراد مسن کمک کند پیری مغز را به تاخیر بیندازند، اما تحقیقات بیشتری برای تایید این نتایج مورد نیاز است.


کد مطلب: 370854

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/370854/راهکاری-مغز-۱۰-سال-جوان-تر-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir