به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۳۷۰۸۸۶

شیائومی 14به‌جای شیائومی 13عرضه می‌شود؟

شیائومی 14به‌جای شیائومی 13عرضه می‌شود؟
گروه فناوری: شیائومی به‌زودی گوشی‌های هوشمند پرچمدار بعدی خود را در چین عرضه می‌کند. این شرکت همچنین احتمالاً از شیائومی 13 در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد کرد و شایعات حاکی از آن است که ممکن است با نام شیائومی 14 عرضه شود. گفته می‌شود این گوشی هوشمند از آخرین چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گیرد.

شیائومی 13 بخشی از سری Xiaomi 14 است؟
طبق پستی در پلتفرم رسانه اجتماعی چینی Weibo، انتظار می‌رود به‌جای شیائومی 13 و 13 پرو، از شیائومی 14 با جدیدترین رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 رونمایی شود.تصویر افشاشده هم بخش «درباره تلفن» گوشی را نشان می‌دهد که دوباره به وضوح نشان‌دهنده گوشی بعدی شیائومی 14 است نه شیائومی 13.
 
با وجود این، تصاویر فاش‌شده بیشتر به مشخصات دوربین گوشی اشاره می‌کنند که دارای ویژگی تنظیم دوربین لایکا است. احتمالا شیائومی 14 با شماره مدل 2211133C عرضه شود.همچنین، این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی فول اچ دی پلاس AMOLED است. از طرفی هم شایعه شده است که این تلفن دارای نرخ رفرش 120 هرتز است و بریدگی‌های سوراخ در مرکز قرار دارد.انتظار می‌رود شیائومی 14 از یک دوربین پشتی سه‌گانه 50 مگاپیکسلی همراه با فلاش LED استفاده کند. این گوشی هوشمند دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی است.

پردازنده چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 در شیائومی 14
این دستگاه دارای 12 گیگابایت رم است و سیستم عامل اندروید 13 را با پوسته سفارشی MIUI 14 بوت می‌کند. این تلفن دارای شماره مدل 2211133C است و با گواهینامه 3C چین مطابقت دارد.این چیپست دارای سرعت کلاک 3.2 گیگاهرتز است که نشان می‌دهد پردازنده چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 باشد. این چیپست با حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی جفت خواهد شد. در حالی‌که جزئیات دقیق ظرفیت باتری مشخص نیست، ممکن است این گوشی از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی کند.

طراحی ادعایی شیائومی 14 یک ماژول دوربین بازطراحی شده را نشان می‌دهد. این گوشی دارای یک ماژول مربع در پشت است که دارای سنسورهای دوربین سه‌گانه و فلاش LED است.همچنین متن «Laser» که بر روی دستگاه حکاکی شده است که نشان می‌دهد تلفن ممکن است فوکوس خودکار لیزری داشته باشد.

نام برند شیائومی نیز در پنل پشتی مانند همیشه نمایان است. این دستگاه دارای لبه‌های کمی خمیده است که باید هنگام در دست گرفتن، چسبندگی بهتری داشته باشد.از سوی دیگر، طرفداران شیائومی انتظار دارند که هر دو دستگاه MIUI 14 آینده را اجرا کنند. گزارش اخیر نشان می‌دهد که شرکت قبلاً آزمایش داخلی این دو دستگاه را در بازارهای آسیایی آغاز کرده است. بنابراین، این دستگاه‌ها ممکن است به‌زودی وارد بازار جهانی شوند.
با این حال هنوز اطلاعات بیشتری از جمله رنگ‌ها، درباره این گوشی فاش نشده است و شیائومی تاکنون تاریخ دقیق عرضه سری پرچمداران بعدی را در چین تایید نکرده است. اما این امکان وجود دارد که این دستگاه‌ها در اوایل سال آینده در هند عرضه شوند.

سری K شیائومی چه مشخصاتی دارد؟
برند زیرمجموعه شیائومی یعنی ردمی نیز در حال آماده شدن برای عرضه گوشی هوشمند سری K بعدی خود Redmi K60 است. گوشی هوشمند آینده پرچمدار سری K این شرکت را گسترش خواهد داد.بر اساس گزارشی که توسط Digital Chat Station منتشر شده، یکی از گوشی‌های هوشمند سری K60 دارای سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با فناوری تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) است. در حالی که گفته می‌شود مدل دیگر دارای دوربین اصلی 54 مگاپیکسلی با فناوری تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) است.گمانه‌زنی‌های دیگر در مورد این گوشی نشان می‌دهد که دارای یک صفحه نمایش برش سوراخ پانچ تخت در جلو خواهد بود. همچنین عده‌ای ادعا می‌کنند که این دستگاه از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 1000 واتی پشتیبانی می‌کند.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: شیائومی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها