به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۳۷۰۹۲۰

چرا کاهش قیمت مرغ خبر خوبی نیست؟

چرا کاهش قیمت مرغ خبر خوبی نیست؟
گروه اقتصادی:مرغداران از انباشت مرغ در مرغداری ها به دلیل عدم کشش بازار مصرف خبر می دهند. وضعیتی که موجب افت قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب و زیان شدید مرغداران و درخواست کمک آن ها از وزارت جهاد کشاورزی شده است.
 
به گزارش مهر،هفته گذشته بود که، مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران، به اقتصاد آنلاین از افت ۳۰ درصدی میزان تقاضای مصرف مرغ نسبت به ماه‌های اخیر خبر داد.وی نتیجه این افت مصرف را کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب عنوان کرد.

به گفته یوسف خانی؛ مردم توان مالی خرید مرغ گرم با نرخ هر کیلوگرم ۶۳ هزار تومان را ندارد در نتیجه تقاضا رو به کاهش گذاشته است.در این شرایط که مرغ گرم مشتری ندارد، شرکت پشتبانی امور دام کشور که موظف به حمایت از تولید است، مرغ های منجمد انبار شده ارزان را روانه بازار کرده است و از خرید مرغ های مازاد مرغداران به جز نژاد آرین خوداری می کند.

مرغداران معتقدند، عدم کشش بازار مصرف برای خرید مرغ گرم با نرخ های جدید، عرضه مرغ منجمد ارزان، پرهیز شرکت پشتبانی امور دام کشور از حمایت از مرغدارانی که نژاد آرین ندارند و همچنین سیاستگذاری غیر کارشناسی تولید موجب انباشت مرغ در مرغداری ها شده است، موضوعی که زیان مرغداران را در گرانی نهاده های تولید رقم زده و صدای اعتراض آن ها را درآورده است.

حالا مرغداران دست به دامان مسئولان در وزارت جهادکشاورزی شده اند و امروز در نامه ای خطاب به معاون توسعه بازرگانی این وزارتخانه اعلام کردند؛ با توجه به تولید مازاد مرغ، عدم کشش بازار و انباشت آن در مرغداری ها، کاهش قیمت مرغ و زیان شدید مرغداران، به استحضار می رساند که جمع آوری مرغ مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام محدود به سویه آرین و ناچیز بوده و توزیع مرغ منجمد در این بازار نیز همچنان ادامه داشته و این اقدام باعث تشدید انباشت مرغ، کاهش قیمت و زیان بیشتر مرغداران می شود.

فلذا با توجه به اهمیت حمایت از تولید در راستای کاهش اثرات سیاستگذاری غیر کارشناسی تولید مازاد بدون توجه به شرایط و نیاز بازار علی‌رغم هشدارهای لازم توسط تشکل ‌ها و فعالین بخش در این خصوص، خواهشمند است دستور فرمائید ضمن قطع فوری عرضه مرغ منجمد تحت هر عنوانی( به صورت مجازی، عمده فروشی، خرده فروشی با هر قیمتی) تمهیدات لازم را برای خرید مرغ مازاد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام بدون محدودیت نژادی ( آرین یا سایر سویه ها) تناژی و وزنی و لغو ممنوعیت انجماد توسط بخش خصوصی و کشتارگاه ها مبذول فرمائید.
 
برچسب ها: مرغ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها